empal

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Inte min dag igår

Av Emmelie - 19 januari 2012 11:59

Nej, det började riktigt dåligt. Vaknade och mådde suuuuperilla.    Fick sambon till att stanna hemma tills jag hade bestämt mig hut jag skulle göra. Efter att ha stoppat fingrarna i munnen mådde jag bättre och bestämde mig för att ändå ta mig till jobbet. Hann dock bli sämre innan jag kom dit. Men jag bestämde mig för att försöka. Det gick så där. Kände mig inte pigg för fem öre och mådde både illa och hade ont i magen. Efter att ha hämtat A på dagis blev det soffan för min del. Kunde dock inte slappna av så mycket eftersom jag var ju tvungen att hålla koll på sonen. Hämtade sambon när han hade slutat och när vi kom hem kunde jag äntligen vila lite. Alvedon och lite slummer på soffan så mådde jag betydligt bättre 30 minuter senare.


På kvällen var det personalmöte på jobbet. Fast vi var så många så att vi var i aulan på gymnasiet. MYCKET information var det. Det kommer att hända en hel del under våren. Jag kommer inte att säga något nu, vet inte hur det är med sekretessen. Men ni får veta med tiden.


Var hemma sent och var skittrött. Beslöt mig för att gå och lägga mig relativt tidigt. Höll tummarna för att A skulle sova länge idag.


Men nej då!! Först vaknade han kl 23,30. Men det var itne så svårt at få honom att somna om. Men sen fick han för sig att vakna kl 6. Och eftersom sambon går upp då så fick jag inte A att somna om. Kl 7 gav jag upp. Är otroligt seg idag, men nu börjar magen räta till sig.


Ingen träning igår alltså och idag blir det lite cykling, fram och tillbaka till jobbet. Åt en pinnglass igår och två idag. Så så är det med det....


Skickar en styrkekram till min vän Bea som kämpar så tappert med att få in träning i sin så fulla vardag. Du är sååå duktig!!


So long!!  

 
 
bea

bea

19 januari 2012 16:49

Åhh tack gumman, så gullig du är. Idag tog det emot av någon anledning. Har en viss förmåga att börja analysera saker och ting, innan jag ska göra det. Eller fundera för mycket på det...och då hinner jag tänka efter och då hinner jag komma underfund med att det kanske är jobbigt....och så vidare och vidare...
Så av den anledningen blev det ingen längre promenad idag. :(
Försöker mig på lite situps och dyl istället. Hatar verkligen att sätta mig på motionscykeln...önskar jag hade en crosstrainer istället...älskar dem.

http://beatricer.bloggplatsen.se

Emmelie

19 januari 2012 22:44

Du me!!!!

Jo tac, jag känner igen det där. Men det gäller att inte ge upp. Det har jag förstått. Tråkigt att du inte gillar cykeln, det är annars ett jättebra kompiment till sit-upsen. Jobbar du med något program på cykeln eller cyklar du bara?? Kanske finns det någn bok eller film om olika spinningprogram/-sätt som gör att du får lite variation och olika motstånd under passet. Bara en idé. Jag ÄLSKAR nämligen min spinning.

Kram

 
Bea

Bea

20 januari 2012 08:59

Jag kör inget program, jag cyklar bara. Fast jag har musik i öronen, vilket gör att jag varierar tempot lite, eftersom "man" automatiskt följer med till rytmen av musiken, i alla fall jag.
Jag kan ta och titta på det där med program, det låter som en bra idé. Tänkte ta en titt på vad en crosstrainer kan kosta. De är också väldigt bra träning. Funderar på att sälja min motionscykel och köpa en crosst. men vi får se....ev byta med någon, fast jag undrar om någon verkligen skulle vilja byta ut sin ct.

http://beatricer.bloggplatsen.se

Emmelie

22 januari 2012 19:49

Ja men det är ju så du ska göra, trampa i takt med musiken, det gör vi på spinnnigen med. Men sen är det ju det där med att man ska stå lite med i olika ställningar. Instruktören sa det nu senast att om man gjorde som hon sa så skulle man få ut det mesta av passet.

Men är du verkligen sugen på en cross tycker jag absolut du ska försöka få tag på en. Kanske någon kan tänka sig syta typ i tre ånader eller något och sen byta tillbaka... en idé kanske???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards