empal

Alla inlägg under augusti 2010

Av Emmelie - 22 augusti 2010 20:59

Det är så synd om våran lilla tjej. I två veckor har hon spytt minst en gång om dagen. Och vi vet inte vad det är som får henne att göra det. Först trodde vi att hon bara hade saknat oss då vi hade varit borta ett par dagar. Men uppkastningen har fortsatt trots att allt har gått tillbaka till vardagen. Sen funderade vi på om hon kanske känner på sig att det är stora förändringar på gång då vi väntar barn vilken dag som helst nu. Har ej kommit fam till vad det kan vara... Hon har inte tappat någon vikt och hon är precis som vanligt i resten av sitt beteende. Det är det som är så konstigt....


Så pratade vi med svärmor idag. Hon sa att katten kunde vara förstoppad. Hmm... det har vi inte tänkt på. Så idag var vi och köpte nytt torrfoder, för känsliga kattmagar, lite "blötmat" och så ny kattsand. Får hålla koll på hur hon skiter de närmaste dagarna och om hon fortsätter att kasta upp. I så fall får det väl bli ett samtal till veterinären. Hoppas hon blir bra snart....   

Av Emmelie - 19 augusti 2010 12:04

Usch! I tisdags så kom sambon hem från jobbet och det första han upptäcker är att det har läckt i taket i ena sovrummet efter dagens hällregn. Spännande! Vi har f*n inte råd att lägga om taket nu. Vi har ju precis lagt ut en massa pengar på att dränera och sakta men säkert bygga upp vår buffert igen. Men så kom vi på vad det kunde bero på. För ett par veckor sen så drog sambon in en ny antennkabel. Sambon klättrar upp på taket med en tub fog och fogar runt kabeln. Så då var det bara att vänta och se.... Nu går sambon in i köket och börjar kolla varför laminatgolvet har höjt sig. Vi tror att det ligger i spänn. Men det har det inte gjort innan så det känns lite konstigt. Sambon börjar riva upp golvet och det visar sig att det har runnit vatten från kylskåpet under. En liten smygläcka så där    Jaha, då var det bara att åka runt i stan för att leta nytt kylskåp. Det blev onsdagens aktivitet. Då vi precis har övertagit svärföräldrarnas frys så kom vi överens om att vi skulle försöka hitta ett billigt paketpris på kyl och frys. Det kan ju vara kul att ha samma modell. Efter några turer så hittade vi det vi ville ha. Jättefina är dem. Samsung med en massa fina finesser. Men jag vill ha det nedskrivet, svart på vitt, att trots att det är jag som är "märkesnörden" här hemma så var det faktiskt sambon som bestämde sig för dessa. Jag hade klarat mig med ett par enklare. Men men, jag deppar inte....   


Ringde försäkringsbolaget idag för att se om det gick att få på försäkringen. Det gjorde det. De skulle betala ut 150 kr/tim för det jobb som sambon lägger ner på att byta golvet och golvets kostnad. Sen drar de av 1500 kr i självrisk. Lönar det sig?? Jag vet inte...


Usch, snacka om att allt ska komma på en gång..... 

Av Emmelie - 11 augusti 2010 10:15

När man bor med en ishockey-tokig sambo så är det ett måste att åka och kolla när Stanley Cup-bucklan kommer till grannstaden. Vi hade den i stan för två år sen och då sa sambon: "Detta är 'once-in-a-lifetime'. Man kommer ju aldrig få se bucklan igen". Där fick han! Två år senare så är den här igen. Och det skulle så klart förevigas. Fast jag förstår honom denna gången lite bättre. Denna gången var det hans favoritlag som hade vunnit och då känns det ju lite extra kan jag tänka mig. Så... sambon, jag och grannen får till grannstaden. När det var dags för signering av spelaren Niklas Hjalmarsson så sprang dem "små" pojkarna ner och ställde sig i kön med varsin hockeyklubba. Det var kul att se att Niklas sken upp lite när det kom två klubbor istället för de massproducerade bilderna. Grannen hade sagt till sambon, när de stod i kö, att han minsann skulle ta Niklas i hand och gratta till vinsten. När de väl var framme så vågade han inte, men sambo gjorde det. Och gissa om att grannen fick höra det sen....   


  




Så det var min tisdag det. Helt i grabbarnas tecken.... Idag väntar det en klipptid till mig. Det ska bli så skönt.

Av Emmelie - 10 augusti 2010 18:47

Åh, den här serien är ju så bra. 5:e boken och storyn  håller än....


Kan det bli bättre? Ett kärleksbarn som blev till på smekmånaden? Becky Brandon, född Bloomwoods, är gravid. Hon jobbar på Londons nyaste modevaruhus och letar hus tillsammans med sin man. Becky trivs som fisken i vattnet. Hon tror att hon har koll på allting, men plötsligt öppnar sig en helt ny värld. Snart inser hon att hon har ingen aning om vad som är inne i babyvärlden. Vilka märken är det som gäller? När hon får höra om en gynekolog som alla kändisar går till bara måste hon också få en tid. Hon blir överlycklig när hon får det, men snart ångrar hon sig. Vad gör man när det visar sig att det är ens mans ex?


En riktigt rolig bok. Som blev ännu bättre med tanke på att man själv är i sitsen. Att gå i väntans tider...


Nästa bok blir Anhörig av Katerina Janouch.

Av Emmelie - 9 augusti 2010 16:34

Vardag i sin rätta bemärkelse. Sambon gick tillbaka till jobbet idag efter fyra veckor semester. Tänkte att det skulle bli ganska skönt med rutiner igen och så. Det blev lite mer rutin än jag hade tänkt mig. Var först hos läkaren, sen var jag och handlade och sen så åkte jag ner för att hämta sambon på jobbet. Blev inte förvånad när sambon kommer ut 1 minut innan fyra och berättar att han - bara han - ska jobba över idag. What a suprise!!   Han ska visserligen vara ledig imorgon, men det är för att han jobbade en dag på semestern. Åh, jag blir så förbannad. Det är inte rätt att han ska jobba över varenda dag. Jag vill inte tänka på hur det kommer bli i höst.


Lite irritation efter en trevlig helg i Stockholm. Har varit och hälsat på bror min. Sambon, bror, brors sambo och en par kompisar till dem var på konsert hela lördagen. Avundas dem inte då det spöregnade hela dagen....    Passade på att besöka Täby Centrum, äta middag hos pappa och träffa en kompis som jag inte har sett på säkert 1,5 år. Jättetrevligt! Satt samtidigt hundvakt åt brorsans supersnälla hund. Han är riktigt dumsnäll.... Men helt underbar. Hade rekordlågt blodsocker på lördagskvällen och mådde riktigt dåligt. Jag trodde att det "bara" var lite lågt. Det som överraskade mig och som jag är så imponerad över är att han lämnade inte min sida för en sekund när jag var som dåligast. Jag fick inte sluta klappa honom, för då körde han in nosen under armen och buffade. Det åskade samtidigt. Så jag vet inte om det var för att han själv var rädd för åskan eller om det var mig han var orolig för. Men jag är imponerad ändå....


Nu väntar som sagt vardagen... Så det är väl bara att lunka på....   

Av Emmelie - 5 augusti 2010 17:21

Det som inte får hända har hänt... Man tror inte att det är sant... Detta händer andra, inte oss.... Sambons systerdotter somnade in... 3 veckor gammal.... VARFÖR?????



AYLA WADEGREN

F 10-07-11

D 10-08-04


  



Ingen förtjänar att gå igenom en sådan här sak. Men min svägerska är verkligen den sista som behöver utsättas för detta. Hon har haft ett h*lvete under hela sitt liv och så detta. Jag hoppas bara att hon kan ta vara på sin tid med sin andra dotter nu. Att hon värdesätter den tiden och inte förskjuter henne. Vi fick ha Ayla här i tre veckor. Det ska vi vara glada för. Och minnas!

Av Emmelie - 1 augusti 2010 20:55

Andra fristående boken av Sara Kadefors. Var lite skeptisk till denna då jag hade svårt för hennes första.


Sylvia bor i sin bil i en dunge. Hon sköter alla sina behov och äter rester på IKEA. Ibland tar hon en tupplur på sängavdelningen. Hur hamnade hon här? Jo, genom att göra ett av sitt livs största misstag. Nu går varje dag ut på att försöka överleva. Och att inte avslöja sin situation för sina forna vänner. Men charaden går inte att spela för alltid. Till slut tvingas hon att rätta till sitt misstag och visa att hon är att lita på. Men det blir en lång väg tillbaka.


Den här boken var bättre. Vissa saker är rätt roliga. Skulle hellre rekommendera denna boken än den förra.


Nu blir det En shopaholic i väntans tider av Sophie Kinsella.

Ovido - Quiz & Flashcards