empal

Alla inlägg under januari 2009

Av Emmelie - 29 januari 2009 11:41

Igår var det en rätt lugn dag... eller det var efter jobbet. På jobbet var det som vanligt. Många kunder som klagar över allt och aldrig blir de nöjda. Eller så har man helhärliga kunder som gör ens dag. Jag fick verkligen en härlig komplott igår. Men man slutar aldrig förundras över hur kunder beter sig. Ibland kan man tro att de som jobbar i butik har genom anställningen avsatt sig all rätt till respekt. Som kund får man tydligen bete sig hur man vill mot en butiksanställd, men nåde den anställda om denne är otrevlig tillbaka. Ibland är jag supertrevlig mot en hemsk kund bara för att testa hur långt han tar det.


Ja.. nej.. den på kvällen var det rätt lugnt som sagt... Jag satt hemma själv i vår skitiga lägenhet medan sambon var hos sin kusin. Rätt så skönt med en stund för sig själv ibland. Glodde på tv och pysslade lite.


Idag blir det fika med en kompis och sen bär det att till jobbet igen... Jippie!!!! ;)

Av Emmelie - 28 januari 2009 18:31

...blev inte så ledig. Jag hade nästan som vanligt mycket att göra. Första tränade jag på morgonen, sen var jag ute hos min kompis Bea på Spa-demo. Det var jättehärligt. Badade fötterna med sköna grejer. Har inte badat fötterna på hur länge som helst.

Sen... utvilad i fötterna (eller bara ena foten förresten) så bar det av till Eksjö för att träffa min diabetessköterska. Det gick väl bra. Jag visste redan att jag hade försämrat mitt HbA1c.. Nu ligger det på 8.1 och i november låg det på 7,6. Det är lite surt, men det är bara att ta nya tag. Jag vet ju att jag har klarat det en gång innan att få ner det.

När jag var klar där var det att ta sig hem och hinna handla innan jag skulle hämta sambon på jobbet. Sen äntligen kunde jag koppla av.


Jag förstår inte. Jag har en ledig dag i veckan och den lyckas jag alltid stressa bort. Hur lyckas man med ddet egentligen??

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards