empal

Alla inlägg under augusti 2009

Av Emmelie - 30 augusti 2009 13:11

Nja, detta var nog ingen favorit. Den var dock lättläst och verkligehetsnära.


Cecilia Lund är barnmorska, fru och mamma till fyra. Hennes liv rullar på utan några större problem. Men så plötsligt en dag så stor en kille utanför dörren och påstår att hennes man är hans pappa. Hur handlar man med sådant? Dessutom är hennes man på väg på en jobbresa. När han kommer tillbaka vänds hela hennes liv upp och ner. Inget blir som det tidigare har varit. Allt ställs på sin spets när hennes äldsta son hämnar i fel händer.


Ja, en bra bok att läsa när inget att finns.


Nu bli det Luftslott med Sheila O'Flanagan.

Av Emmelie - 30 augusti 2009 12:57

I fredags var jag ledig. Eller jag var uppe på jobbet en sväng för att gå på ett möte, men annars var det en dag fylld med att ränna ärenden. Innan mötet hann jag dock med att göra egen svartvinbärsgele för första gången. Vet inte hur den smakar än, men så här ser burkarna ut.


Sen på kvällen var det film med grannarna. På lördagen jobbade jag på förmiddagen och sen hann jag knappt hem innan det var dags att dra iväg på kräftskiva/födelsedagsfest. Fan, vad trött jag var. Hade heller inte ätit något på hela dagen. Och så serverar de surströmming först, vilket jag hatar. Sen skulle de leka. Jag vägrade. Men det innebar också att maten drog ut på tiden. Kl 8 blev det kräftor, paj och sallad. Äntligen!! Var dö hungrig. Sen skulle de spela (efter att 5 stycken hade däckat). Det sket jag i med och myste i soffan istället med ett av barnen. Vi kollade på Asterix. =) Vi halv 1 åkte vi äntligen hem.


Så idag väntar jobbet. Börjar klockan 16. Inte roligt. Men det är bara att ta sig igenom.

Av Emmelie - 30 augusti 2009 12:51

Andra boken av Stieg Larsson. Denna var det väl lite mera fast i, men tycker fortfarande inte att han är speciell.


Mikael Blomkvist bli indragen i ytterligare en konstig historia när hans kollega och dennes flickvän plötsligt blir mördade. De har kommit på något känsligt. Inte blir det bättre när Lisbeth Salander blir misstänkt för mordet. Många nystan måste trasslas upp och Lisbeth måste släppa in folk närmare in på livet än hon vill.


Ja, det var bra, men inte mer. En skön thriller helt enkelt.


Bedragen av Katerina Janouch blir nästa bok.

Av Emmelie - 25 augusti 2009 10:52

Det är tredje gången jag försöker skriva detta j-a inlägg. Nätet vägrar stanna uppkopplat och avbryter precis när jag ska publicera inlägget. Jag ger det en chans till sen skiter jag i det här.


Så... Fick lön idag. Tyckte att det skulle vara jätteskönt med tanke på att man fick ganska bra semesterersättning. Men pengarna kom... och de gick. Fan, har inte mer pengar denna månaden än jag har andra månader. Fast det kan bero på en ganska hög bensinräkning och att jag betalade min restskatt. Det var liksom de där extra tusenlapparna. Men men... jag får ju en till semesterersättning utbetald nästa månad och vad jag vet så har jag inte stora räkningar den månaden i alla fall.


Är riktigt sugen på att börja röja i gillestugan nu. Det är så att det kliar i fingrarna. Men jag har sagt till sambon att han inte får börja förrän nästa vecka så jag får väl snällt anpassa mig till det med nu. Dessutom är hans lilla fönsterprojekt inte klart än. Det skulle bara ta ett par dagar. Nu har det gått två veckor. Blir galen....


Lunch med en kompis och sen en film med ett par andra kompisar ikväll, är vad som står på schemat idag. Ja, och så måste jag ju åka och veckohandla med (vuxenpoäng till mig =) ).


Okej, nu trycker jag snart på Spara. Håll tummarna!!!!

Av Emmelie - 23 augusti 2009 22:42

Men jag måste berätta om festen igår först. Det var den tråkigaste fest jag någonsin har varit på. Det skulle börja klockan 18 och som vanligt var jag lite för tidig. Det första vi fick göra (jag kom samtidigt som en annan tjej) var att gå tipspromenad. Det var väl ganska kul i för sig. Sen var det bara att vänta. Nästa gäng kom inte förrän långt senare. Så där satt man med festkommittén och försökte ha kul. Sen rullade det inte folk med jämn ström. Tillslut fick vi gå in i festlokalen och med en nummerlapp finna sin sittplats. Jag hamnade längst ut på ett långbord. Inte så kul. Det var lite musik och lite tävlingar som hade med tipspromenaden att göra och så. Sen åt vi. Och sen dog det. Till saken hör att inte någon av mina så kallade nära vänner sa ett ord till mig på hela kvällen. Vid tio gav jag upp och gick hem. DÅ frågar folk mig varför jag ska gå redan. En enda tanke: Va fan tror du? Åh. Det kändes så jävla onödigt alltihopa. La ut 20 kr på hela kvällen, 10 för en lott och 10 för en cider. BLÄ säger jag bara!!


Och idag har det som sagt varit en lång dag. Gick visserligen inte upp förrän kl 9 och sen bar det av till Jönköping där vi slöt upp med våra grannar. Gick på A6 och IKEA. Fick med oss lite, men kanske inte riktigt det som vi var ute efter. Men det är alltid kul att gå på IKEA. Var hemma i stan igen kl halv åtta. Sen har vi kollat på film hos grannen. Så även om man inte har varit vaken mer än vanligt så är det ganska ansträngande att gå på A6 och IKEA. Så tillbaka till jobbet imorgon igen. Ny vecka, nya utmaningar, nya problem. =) 

Av Emmelie - 22 augusti 2009 11:54

Jag hittade en sida för ett tag sen där folk la upp bilder på sina hem, vad dem har gjort och så. Fick massor av inspiration och riktigt sugen på att göra det själv. Så nu har jag gjort det. Nu kommer jag att uppdatera med alla mina renoveringar på styleroom.se. Då får jag också tummen ur röven och ta kort på allt vi gör. Annars är det lätt att man skiter i det. Så jag vet inte hur mycket uppdateringar det kommer att bli här. Men jag ska försöka att lägga in en bild då och då.. =)

Av Emmelie - 21 augusti 2009 11:26

Japp, och det känns helt OK. Retar mig på kunderna som vanligt, men det är nog inget att göra åt. Jag har en boxsäck hemma nu som jag kan avreagera mig på =)


Imorgon är det kräftskiva med jobbet som gäller. Vill verkligen inte gå. Jag bara känner det nu. Det är rena suparfester och jag är inte den som dricker överdrivet. Alltså blir det ganska jobbigt. Sen serveras inte maten förrän kl 20. Det innebär att det blir en massa lekar säkert. Festen börjar nämligen kl 18. Och jag är verkligen inte den som leker. Det är ganska löjligt när en massa vuxna ska leka. Jag låter säkert skitlöjlig, men jag känner verkligen så. Jag har inte jobbat sååå länge på företaget och har verkligen ingen lust med att skämma ut mig. Men jag får väl gå dit och försöka roa mig ett tag i alla fall och sen sticka ganska tidigt... =P  Lovar att lämna en rapport på söndag... =)

Av Emmelie - 21 augusti 2009 11:21

Jaha, då har man läst Stieg Larsson. Alla sägar att han är så himla bra, men jag vet inte. Jag tycker att den va bra men det var inget speciellt med han.


Huvudpersonen Mikael Blomkvist tar efter ett domslut om förtal en efterlängtad semester. Han blir kontaktad av en Henrik Vanger som vill att han ska ta reda på vad som har hänt hans barnbarn Harriet som plötsligt försvann för 30 år sedan. Men det ska ske diskret och som täckmantel så ska han skriva Vangers släktkrönika. Låter ganska enkelt tycker Mikael och sätter igång. Aldrig trodde han väl att det skulle utvecklas som det gjorde...


Som sagt, en bra bok. Men det är tråkigt när man är igenom halva boken och typ redan vet hur den ska sluta. Men trots denna besvikelse så ger jag mig på nästa i serien: Flickan som lekte med elden.

Ovido - Quiz & Flashcards