empal

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Men vad är det som inte stämmer?

Av Emmelie - 21 februari 2012 19:16

Natten mot måndagen blev ju inte bättre. Återigen vaknade A och jag fick ligga i soffan för att få honom att somna om. Var så j-vla trött på måndagen. Och då ska man inte jobba inom ett serviceyrke.

     Hade nästan direkt en kund som tyckte att jag var "mallig" och att "då ska man inte jobba i affär". Detta sa h*n dock inte till mig utan till min kollega. Sen var det en kundsom redde med mig om ett brev som h*n skulle återsända till avsändaren. Enligt företaget så skulle h*n bara skicka iväg det, utan porto, men eftersom det var öppnat ska man frankera det. Det slutar med att jag går med på att skicka tillbaka det ofrankerat och då går inte kunden. Utan h*n står kvar och när jag tittar upp på kunden frågar h*n: "Så OK? Jag behöver inte betala något?". Men för fan, det var ju det vi precis stod och redde om.

    Efter det har jag en kundsom ska skicka ett paket. Jag väger det, och registrerar det i datorn. Programmet registrerar en vikt på X kg. "Nej, det kan inte stämma" säger kunden. Jag får snällt gå och hämta paketet igen och väga det en gång till. Vågen visar X kg!! Aaaaah, varför var jag tvungen att få alla idiotkunder!!!


Måndagen avslutades med ett härligt pass på cirkelfysen. Tyckte att passet tog slut alldeles för fort. Förmodligen hade jag mer kraft i mig efter allt man har hållt inom sig under dagen. Men i dag fick jag känna att jag tränade igår. Fy f*n, vilken träningsvärk jag har i armarna. Orkar ju knappt lyfta sonen.

Natten till idag var hemsk. A vaknade kl 1 och skrek hysteriskt. När jag försökte sätta mig i soffan med honom så skrek han ännu mer och vred sig som en ål. Sambon kom och tog över en stund och fick honom att somna, men när han lade ner honom igen så vaknade sonen. Jag gick in igen, tände hans "nattlampa" och satte mig i soffan. Denna gång fick han sitta upp. Efter en timme så ade jag ner honom, han protesterade inte men jag tänkte inte ge mig ändå. Så jag lade mig på golvet och så "handflörtade" vi ett tag. Vid kl 4 somnade han tillräckligt för att jag skulle våga mig isäng. Gud, så skönt det var.

Idag tog vi oss en promenad ner till Öppna Förskolan. Sen blev det lunch tillsammans med Erica och så en promenad hem. A somnade så gott i vagnen och hade inga problem att somna om i sängen när vi kom hem.

Imorgon blir det jobb och sedan spinning. Härligt!!

Nu blir det semla. Det är ju trots allt Festisdagen idag.

So long!!



 
 
Bea

Bea

22 februari 2012 11:11

Huuuuaaaa, ja det är inte alltid en dans på rosor att jobba där du jobbar. Det vet jag ju med. Och precis som du säger så är det nästintill döden att göra det när man är trött. Vilket tålamod du har....och vad då???? DU mallig....aldrig på tiden.
Vicktor har sovit bra inatt, köpte de där dyra dyra magdropparna och det verkar ha gjort susen...men istället för att han ha varit vaken, så har Emelie spytt inatt och gör till och från ännu. Likaså Linus....så magsjukan is in da house. Suck :(
Hoppas bara att det försvinner lika fort som det gjorde för Hanna, då hon hade det natten till i fredags...hon vart ju pigg sen på eftermiddagen, så att hon ändå kunde vara hos mormor fredag-söndag.
Kram

http://beatricer.bloggplatsen.se

Emmelie

22 februari 2012 20:12

Ja, det är så skönt att skriva av sig här. För jag vet att det är personer som kan relatera till det som läser bloggen.

Fy vad träligt. Nu får du bara göra samma bra arbete med Emelie och Linus som du gjorde med Hanna. Och trots att dropparna är dyra så är det värt det om det hjälper.

Det har gått bättre idag, men tålamod.... Ja det måste man ju ha. Till skillnad från kunderna så får man ju inte bete sig hus som helst som anställd... =)

Kram

 
Bea

Bea

22 februari 2012 20:54

nä det är ju sant, det får man ju inte, tycker inte att folk/kunder ska få göra det heller, men det finns ju folk till allt.
Ja dropparna har är värda vart enda öre....verkligen.
Emelie har snabbt blivit bättre, Linus verkar det värre med. Han har varit pigg under eftermiddagen och kvällen och strax före sängdags, så bara gick han in på toa och spydde ner hela den, väggar och hela kittet....och svimmade, stackarn. Det var riktigt otäckt. Han var inte kontaktbar på en stund, ögonen var öppna men de stirrade tomt , ut i tomma intet...jag fick blåsa lite lätt i ansiktet på honom, för att få tillbaka honom. Läskigt det där. Det var verkligen som att väcka upp någon från...ja jag vet inte vad. Han var borta helt enkelt. Men som han sköljde ur sig....han måste ha tömt magen på precis ALLT. SÅ nu gäller det att vätska upp honom sakta och försiktigt.
Fixa i ordning lite coca cola utan kolsyra...

http://beatricer.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards