empal

Alla inlägg den 25 februari 2012

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ville inte fungera efter att Boxer hade gjort en programuppdatering. Och eftersom jag tittar på Kanal 5 hela förmiddagen så blev jag helt vansinnig. Jag var i upplösningstillstång. Helt sjukt egentligen. Det är ju inte hela världen att en kanal inte vill fungera. Men just då kändes det så. Men som tur hoppade kanalen igång när sonen sov sin mitt-på-dagen-lur.


Igår var det ett långpass på jobbet. 11 till 19. Efter det så fick jag åka hem till svärföräldrarna för att hämta sonen. Sambon var på after work med ett par kompisar så farmor och farfar fick hämta på dagis. Drog en lite halvlögn för dagis då sonen var tvungen att vara 1,5 timme längre. Men fan, betalar man maxtaxa för en unge som går max 15 timmar i veckan så kan man väl någon gång få ha han lite längre. Det är ju inte så att det händer jämnt. Plockade upp sambon på vägen hem och sen blev det en seg kväll framför tv:n. Kl 22 var vi i säng.


Tur det. Kl 6,30 i morse ville sonen gå upp. Blää!!! Det var bara att palla sig upp. Så än så länge idag har jag hunnit tvätta två tvättar, varit och handla, lekt i lekparken med grannarna och ätit lunch. Nu ligger sonen och sover och sambon spelar tv-spel. Om 2,5 timme börjar jag jobba. Jo, jag har betalt räkningar och beställt lite kläder med....


Ska lägga mig ner med en bok nu. Och med väldigt stor sannolikhet så kommer jag nog att somna....


So long!!

Ovido - Quiz & Flashcards