empal

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Och så var den över

Av Emmelie - 19 februari 2012 21:05

Helgen blev så där. Det började bra på lördagen. Sen fick jag meddelande om att Bea med familj inte skulle komma in till stan. Det var tråkigt. Hörde av mig till en annan kompis, men hon skulle till sina föräldrar och fira födelsedag. Åh, typiskt. Så jag och sonen åkte iväg själva. Tre - fyra åk hann vi med, sen tröttnade han. Åkte och handlade lite till kvällen och så for vi hem och åt. På kvällen bar det av ut till våra kompisar utanför stan. Det började kanon. Åt en jättegod middag och hade trevligt. Sen gick den andra tjejen och la deras dotter. Och så såg vi inte henne mer den kvällen. Melodifestivalen fick jag bara se halva. När alla bidragen var över så slog killarna över till hockeykanalen. A vägrade slappna av och hann bli riktigt övertrött. Vi var hemma vid tio och då somnade sonen direkt.


Naiv som jag är så trodde jag att sonen skulle sova länge idag. Kl 5 började han skrika. Gick in till honom och la mig med honom i soffan. Efter att ha försökt att lägga honom i sängen igen två gånger gav jag upp. Jag fick helt enkelt ligga där. Kl 7 vaknade han ordentligt och då var det bara att gå upp. När sambon senare gick upp gjorde jag mig iordning och åkte och veckohandlade. Kan meddela att det är inte många som handlar kl 9,45 en söndagmorgon. När jag kom hem så gjorde vi oss iordning och tog oss en promenad. Gick ner till sjukhusparken och matade änderna. På vägen var A så trött att han nästan somnade. Men vi han hem och äta lunch innan han slocknade.


På eftermiddagen kom svärfamiljen och åt middag. Det gick riktigt bra. Det bjöds på tomat och mozzarella till förrätt, slottstek till huvudrätt och Gino till efterrätt. A och kusinen sprang runt och busade så härligt. Underbart att höra deras skratt.


Så helgen är nu över. Imorgon är det tillbaka till jobbet som gäller. En ny vecka att ta tag i. Förhoppningsvis blir det två träningspass denna vecka. Cirkelfys imorgon i alla fall. Och så spinning på onsdag.


So long!!

 
 
Bea

Bea

19 februari 2012 21:56

SOrry gumman att din helg inte blev som du tänkt dig, och förlåt att vi inte kunde komma in till stan.
Vicktor skriker som en besatt på kvällarna nu också. Vet inte vad det är med honom....känner inte alls igen honom. :(
Det verkar som om han har ont i magen undrar om det kan beror på antibiotikan ????Frustrerande och stressande är det i alla fall. Att inte veta vad som är galet, och att han är så olik sig själv...han som alltid varit så glad och lätt att ha att göra med.... jag blir så ledsen. :(
Trist att "värdinnan" där ni var i lördags försvann...hon måste varit riktigt trött....
Hoppas det blir andra tillfällen att träffas...
Jag tror att jag måste ta kontakt med någon ang Vicktor, för något är ju klart galet....han har inte varit sig lik, riktigt, sen min op, tycker jag det känns som.....

http://beatricer.bloggplatsen.se

Emmelie

20 februari 2012 22:03

Men du, det är ingen fara. Jag är absolut inte arg. Jag tycker absolut att du ska kolla upp Vicktor. Framför allt om han har blivit en helt annan unge. Magknipen kan nog vara antibiotikan antar jag. Usch, vad tråkigt. Men du får absolut inte lasta dig själv. Du gör allt du kan och MER därtill. Ring till BVC, eller kanske hellre Eksjö direkt, såsnart som möjligt!!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards