empal

Alla inlägg under augusti 2009

Av Emmelie - 17 augusti 2009 20:38

Nja, det är nog både ock. Det är alltid skönt att vara hemma och pula, men det var riktigt skönt att vara tillbaka på jobbet och känna att man gör någonting. Första dagen har gått ganska bra. Har redan börjat reta upp mig på kunder, men man får ta ett djupt andetag och försöka att inte bry sig.


Blev ganska imponerad av mig själv i söndags. När sambon och jag började titta efter hus så sa han allvarligt att om vi köpte hus så skulle jag vara tvungen att hjälpa till med saker, som renovering och så. Till saken hör att jag var ganska lat av mig när vi bodde i lägenhet. Och jag sa; att självklart skulle jag det. Trodde knappt mig själv när jag sa så. Så i lördags fick vi 1,5 kubikmeter ved hemkört till oss som de ställde på garageuppfarten. Svärfar skulle komma på söndagen vid ett och hjälpa oss lassa in det i vedboden. När jag sedan på söndagen hade ätit frukost och plockat lite inne så kände jag mig rastlös. Så jag gick ut och började plocka i veden. Någon timme senare (och när jag hade hunnit med 1/3 av veden) kom svärfar och börjar genast hjälpa till. När det är typ 1/4 kvar så kommer sambon ut och påstår att han tänker hjälpa till. Så dags då! Så jag kan stoltsera med att jag plockade in all ved själv (med lite hjälp =) ).

Av Emmelie - 14 augusti 2009 09:37

Denna bok var bättre. Jag gillade verkligen upplägget med att man får följa olika människor i livet och deras koppling till den magiska källan.


Källan ligger i den irländska småstaden Rossmore. Allt har lunkat på i staden och från att ha varit en lugn sömnig stad har det nu blivit ett växande affärscentrum. Nu planeras det att det ska dras en genomfartsled genom Rossmore och det skulle innebära att källan försvinner. Detta måste nu ortsborna ta ett beslut om hur de vill ha det. Och meningarna är många.


En mycket bra och lättsam bok som hela tiden återkommer till den magiska källan.


Nu ska jag ge mig på Stieg Larssons första bok; Män som hatar kvinnor.

Av Emmelie - 14 augusti 2009 09:31

Tänkte att denna går ju fort att läsa då jag har semester och allt. Men nej då, höll på i flera veckor. Dels för att den var ganska tåkig och dels för att jag umgicks med sambon istället för att läsa.


Boken handlar om Emily som har allt, ett bra jobb, en bra pojkvän och en bra bostad. Men plötsligt får hon för sig att detta inte är enligt henens önskemål. Hon bryter med pojkvännen och säger upp sig från jobbet. Samtidigt så blir hennes farfar väldigt dålig och då hennes pappa är fullt upp med "att styra Connecticut" får hon ta på sig att ansvaret att lösa det.


Jag kände att det aldrig hände någonting utan det var bara en slät berättelse om en människa. Nej, ingen favorit precis.


Efter detta blir det Den magiska källan av Maeve Binchy.

Av Emmelie - 11 augusti 2009 22:18

Ja, men jag skulle kunna börja nu. Jag har sprungit på jobbet flera dagar i rad nu. Och jag vet att jag måste dit imorgon igen. Men, mat måste man ju ha.


Ja, idag har jag roat mig med att städa. Fast det var ganska skönt faktiskt. Har inte gjort det ordentligt på hela semestern. Sen har jag faktiskt inte gjort så mycket. Det blir en tidig kväll för sambon börjar jobba imorgon. Så sakta men säkert så tar man sig tillbaka till vardagen...

Av Emmelie - 10 augusti 2009 18:42

Ja, nedräkningen har börjat.... 6 dagar kvar...


Idag roade jag mig och min sambo med att först beställa nytt fönster och ny dörr till vårat sovrum. De kommer på torsdag. Så nu vet jag vad jag gör i helgen... =) Nej, det ska faktiskt bli skönt med nya fönster. Det är roligt med nya saker. Sen när det var avklarat åkte vi till Korsberga och spelade minigolf. Det gick inge bra. Vi slog vad om att den som förlorade skulle få byta kattsanden hemma. Det gick bra typ halvvägs, sen gick det bara utför. Förlorade med hur mycket som helst. Men jag har ju bytt kattsanden hela tiden innan, så varför skulle det bli någon skillnad denna gången. Sambon har ju dessutom kommit på mitt knep jag har på golfen. Fan också!


Passade på att besöka svägerska när vi ändå var i Korsberga. Hon bodde riktigt bra faktiskt. Blev glatt överraskad. Men hennes situation kunde ju vara bättre. Ja ja, lätt att vara besservisser när allt har gått sin väg.


Åkte sedan hem och åt (och bytte kattsand) och nu är man ensam hemma. Ganska skönt faktiskt. =)

Av Emmelie - 9 augusti 2009 14:09

...börjar imorgon. Då har jag bara sju underbara dagar kvar. Hoppas dem blir underbara i alla fall. Föregående vecka har varit helt ljuvlig i alla fall. Åkte till Smögen i tisdags. Fick köra halva vägen, vilket inte är vanligt, men det var jätteskönt. Man uppskattar att sitt bredvid sen mycket mer. Kommer ner till campingen och ser att plats fanns det gott om. Det blir ju så när man åker lite efter högsäsongen. Vi hade tur för det hade precis slutat regna när vi kom ner. Dock var det som en lervälling nere på tältplatserna. Men vi skulle banne mig ligga där. Hinner knappt gå ur bilen förrän man har sju tusen mygg på benen. Och man känner ju inte dem jävlarna. Härlig start vill jag lova. Upp med tältet i alla fall och sen in till Kungshamn för att handla lite mat. Hade sen en jättemysig kväll. På onsdagen vaknar vi till strålande sol och varma vindar. UNDERBART!! Åker över till Smögen och njuter av en lugn skärgårdsö. Knappt några turister så det gick verkligen att gå och strosa bara och njuta av värmen. På torsdagen bar det emmåt igen. Och även denna gången var det skönt att komma hem till sitt lilla hus.  


Trodde man skulle ta det lugnt i helgen, men så blev det inte. Först på fredagen var sambon och jag hos hans kompis och grillade. Var hemma halv fyra på natten och ganska sliten. Sen på lördagen bar det av till Nässjö med grannarna och lite minigolf. Det var jättetrevligt. Grillade sedan och spelade spel. Och idag ska man hem till svärföräldrarna. Nästa vecka går sambon tilbaka till jobbet, så då blir det nog lite lugn och ro =)

Ovido - Quiz & Flashcards