empal

Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Emmelie - 28 januari 2012 13:18

Det bidde ingen sovmorgon för sambon i torsdags. Han kom hem kl halv nio på onsdagkvällen. Men på torsdagen så åkte han kl halv sex. Dock förstår jag varför. Kom han tidigare så var risken för övertid mindre. Han var ju tvungen att hämta sonen på dagis.


Igår körde jag långdag på jobbet. Härligt med lönefredag.    Då händer det grejer. Trodde jag ja. Det var ju jättelugnt. Eller, jag tror nog mer att det vara mer utspritt under dagen än vad det brukar. Eller så är det så att folk har väldigt lite pengar nu när alla julklappsräkningarna blev betalda. Är det någon månad som jag tror blir lugn så är det denna som kommer nu. Efter jobbet blev jag hämtad av sambon och sonen. Jättemysigt. Men eftersom A brukar gå och lägga sig vid kl 19 så var han väldigt trött när vi kom hem 19,30. Så på med pyjamas och så lite välling, sen sov han.


Idag vaknade vi kl 7. Det tyckte A var en bra tid.    Vid åtta åkte jag till jobbet. Där skaffade jag mig en kaffemaskin. Ja, en sådan där med kapslar. De sålde ut en modell för 99 kr. Fanns en kvar när jag hade köpt min. Kapslarna är ju inte billiga. Så det blir till att behålla kaffebryggaren och använda den när man är många.


På förmiddagen har vi varit och firat sambons syster som fyllde år i torsdags. Och nu sitter jag och väntar på att det eventuellt kommer ett par kompisar och fikar. Sen blir det jobbet kl 16 till stängning. Ska passa på att njuta så länge som vi har öppet bara till 21.


So long!!

Ovido - Quiz & Flashcards