empal

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Emmelie - 8 januari 2012 21:57

Idag ville sonen inte sova sååå länge. Kl 8 var det dags att kliva ur bingen. Idag skulle han äta gröt själv. Det gick inte så bra. Men han kämpar.   Bara att byta om efter den måltiden.


Efter ett par timmar bar det av till affären för att handla kvällens middag. Än så länge en aktivitet som sonen gillar och som håller honom lugn.


Vid tolv gick vi ut till lekparken tillsammans med grannarna. Där grillade vi korv, åkte pulka och killarna spelade lite "hockey". Ja alltså, de slog lite puckar mot ett mål som stod där. Det var trevligt. Men kallt. Både jag och sambon kände dock att det här vill vi göra om. Vi vill att A ska få ha den upplevelsen i sin barndom.... Men nästa gång ska jag vara mer förberedd. Ha varmare kläder och skor.


A somnade som en stock när vi kom in sen. Jag la mig själv i sängen och läste. Jätteskönt!! Sen var det dags att göra middag. Slottsstek stod på menyn. Första gången jag gjorde det. Men det blev bra faktiskt. Bättre än jag hade förväntat mig. Och det var inte svårt. Men däremot tar det tid, så det är ju ingen snabbmat direkt.  


Så med facit i hand blev det ingen städning idag heller. Skrämmande!!!


Nästa vecka är jag ledig två dagar. Skönt! Träning två dagar. Skönt! Hoppas jag... Vi får se. Har cirkelfys på måndag direkt efter 6,5 timmar arbete och sen ska jag köra ett nytt spinningpass på onsdag. Avancerar till medel.  


So long!!  

Ovido - Quiz & Flashcards