empal

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Emmelie - 11 januari 2012 20:14

Då har man gått sitt första spinningpass på medel. Fy f*n, vilken skillnad det var. Manstod ju nästan hela tiden. Jag pallade det inte. Hade dessutom träningsvärk efter i måndags. Ingen bra kombination kan jag meddela. Men det är bara att börja utmana sig själv. Känns som man är på ruta ett igen, men det innebär väl att jag kommer att klara det här passet med innan sommaren är här, precis som jag klarade baspasset innan julen kom. Bara att fortsätta kämpa.


Dagen har varit helt OK. Är dock väldigt trött nu. Natten till idag så vaknade A tre gånger. Det räckte dock med att sitta med honom en stund så somnade han om. Men det stör ju min sömn. Dessutom så verkade jag orolig för att jag skulle försova mig, för jag vaknade till emellan A's vakenperioder. Och kl 5 tingde klockan. Tio i sju lämnade jag A på dagis och sen bar det av till läkaren. Där gick det som väntat. Fick laserbehandla i ena ögat. Efter det var det bara att vänta tills smärtan hade lagt sig så att jag kunde sätta i linserna igen.


Hemma i stan så var jag förbi Jysk för att byta ett par kuddar åt sambon. Och sen hämtade jag A på dagis. Förbi jobbet för att hämta Jotex-paketet jag väntat på och sen hem. Efter lunch lade sig A och då passade jag på att plocka i hela huset. Jag hann även ändra uppphägningen på sonens nya gardiner och börja på en kappa innan A vaknade.


Sen fick jag äntligen tummen ur och dammsuga. A hjälpte mig. Och våttorka. Gud, vad skönt det var. Det var såååå behövligt. Nu måste vi skärpa oss.....


Nu tar jag migen välförtjänt slappi soffan...


So long!!  

Ovido - Quiz & Flashcards