empal

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Tälta på Öland

Av Emmelie - 12 augusti 2011 19:19

Det tar på en att tälta. Både sambon och jag var helt slut när vi kom hem idag från Öland. Kom iväg i tisdags som jag hade hoppats. Hamnade på Klinta Camping i Köpingsvik. Upp med tältet, vilket inte var lätt när det var första gången, men till slut var det uppe. När allt var i ordning tog vi oss en promenad in till Köpingsvik och gick sedan stranden tillbaka. Sen kom kvällen och det var dags för A att för första gången sova i tält. Hade med oss resesäng så att han skulle få sova i en ordentlig säng. Han somnade jättebra. Men två gånger fick jag gå upp på natten och sitta med honom i famnen. Var väl helt ok, men kallt! Nästa dag blev en heldag på Norra Öland. En tur upp till Trollskogen, sen ett besök i Byxelkrok innan det bar till en restaurang som heter Lammet och Grisen. Ett helt underbart ställe. Kockar som stod och skar upp det kött man ville ha. Helgrillad lamm och gris. Underbart.!! Sååå himla gott. Tre rundor gick jag och hade vi fått sitta någon timme till så hade det nog blivit en fjärde. Rekommenderar stället något så grymt. Om man har lite för mycket pengar vill säga. Buffé för två vuxna, 2 drickor och 2 öl gick på ca 980 kr. Men jag måste säga att det var värt det. Ganska barnvänligt var det med. Och som grädde på moset fick man se Robert Gustafsson i egen hög person.   

Kommande natt var mindre rolig. Jag kände på mig att A inte skulle vilja sova i sin säng efter att han vaknade första gången, så i stället för att sitta i tältet och frysa så sov jag och A i bilen. Det var inte bekvämt för fem öre för mig, men vad gör man inte för sina barn. Något sliten var det dags för nästa dags äventyr. En tur till Borgholms slott och sedan in till Borgholm blev det. Riktigt trevligt var det. Så kom natten igen då. A somnade i sin säng, men vaknade som vanligt precis när vi hade lagt oss ner. Denna gången la sambon och jag oss så att vi låg tvärsöver madrassen och så A emellan oss. Det gick betydligt bättre. Och idag bar det hemmåt. Så skönt!! Borta bra, men hemma bäst!!!!!


Imorgon blir det Jönköping med ett par kompisar, gp-speedway på kvällen och på söndag en fika hos en annan kompis. Sen är det allvar igen. Jobbet kallar!! Är dock inte bra i halsen än, men hoppas att det inte ska påverka mitt humör allt för mycket.


So long!

 
 
Bea

Bea

13 augusti 2011 16:26

Så spännande det lät, er semester på Öland. Tälta är inget för mig, jag föredrar husvagn eller stuga. Det är en av många små drömmar, att ha husvagn, (nynnar..."man ska ha husvagn...."). Men allvarligt....jag tycker så. Men visst, det är något visst med tält ändå...("undrar om det finns tält som skulle passa vår familj...?).
Ja huaaaa vad tiden går fort...redan dags för dig att ge dig ut i stora vida världen...;) jobba jobba jobba...
den 1 okt är det planerat att det blir dop, men det kommer ut en officiell inbjudan till eder. Men tänkte att du kanske behöver veta i god tid, ifall du jobbar, så du ev har chans att byta helg eller tid eller hur du nu skulle vilja göra. Kl 14 har jag tänkt mig, men återkommer närmare om tid mer exakt.
Kram på dig, vi hörs.

http://beatricer.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards