empal

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Emmelie - 5 augusti 2011 17:25

Men jag trodde att jag skulle göra det i veckan. Vi tar det från början....


Efter ett par dagar med lugn och ro efter takbytet, så kom min far och hälsade på. Han stannade två nätter och vi tog det ganska lugnt. Spelade lite äventyrsminigolf och så hjälpte han till att rensa upp på framsidan. På fredagen åkte han hem och så blev det lugnt igen. På lördagen for vi till Gränna tillsammans med sambons föräldrar, syster och systerdotter. Det var väl så där. Blev lite besviken. Vi åkte ju bara ner till hamnen, köpta rökt fisk och sen hem igen. Som tur var sade sambon till att vi ville kolla när de gjorde polkagrisar så det blev ett stopp där med. Dessutom började jag bli dålig så jag var inte på mitt piggaste humör. Kvällen spenderade vi hemma hos svärföräldrarna, men nu var jag riktigt dålig i halsen. Varje andetag gjorde ont. På söndagen hade jag inte röst, inte på måndagen heller. På måndagen drabbades jag dessutom av ketoner i urinen. Då mår man inte bra, kan jag meddela. Så jag hade ett sjå hela dagen att få bort dessa samtidigt som jag hade skitont i halsen. Ingen bra dag!!! På onsdagen fick jag nog och tog mig till läkaren, men nej. Ingen hjälp där inte. Virusinfektion - inget att göra. "Vila". Det är ju lätt med en 1-åring (snart). Fick rådet att ta Ipren istället för Alvedon. Irriterande nog så hjälpte det. Irriterande eftersom jag redan hade slängt ut 150 kr på läkarbesök och 70 kr på Zyx som inte hjälpte ett skit.


Så idag, äntligen, känner jag mig pigg. Har fortfarande lite hosta kvar. Men det kan jag stå ut med. Efter att ha legat på sofflocket i en vecka så var det skönt att få komma ut lite. En tripp till Kosta Outlet blev det. Aldrig igen blir omdömmet. Nästa gång vi vill åka någonstans, men inte till A6, så blir det Växjö eller Jönköping innerstad.


Ikväll hoppas jag på en pigg (!) och härlig fredagkväll. En vecka kvar innan jag börjar jobba. Hoppas att den kan bidra med något roligt att minnas från denna semester!!


Till sist!! Min sambo är underbar. Han har varit så duktig denna veckan, med sin son, hemmet, ja allt!!!

Ovido - Quiz & Flashcards