empal

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Emmelie - 15 augusti 2011 20:45

Och det gick jättebra. Var lite nervös i morse, men det kändes hur bra som helst när jag kom till jobbet. Fick mjukstarta lite i självscanningen. Skönt det, så att jag fick känna på det nya kassasystemet lite. Sen stod jag i förbutiken en stund. Strax innan lunch blev det kassan. Och oj, vad jag kände mig som en nybörjare.    Men efter ett par kunder så började en del PLU-nummer fastna i hjärnan. Dagen gick ganska fort, men när det var 1-2 timmar kvar så var jag riktigt "mösig" i huvudet. Halsen har varit ganska OK under dagen, men jag har iförsig tagit Ipren med. Det får nog bli så ett tag. Huvudsaken är att jag kan jobba.

Sonen har varit hemma med pappa. Var inte ett dugg nervös för det. Sambon fick ju lite abrupt ta hand om sonen när jag plötsligt blev sjuk, så jag kände att det fixar han. Sen är det inte mycket jag kan göra. Han måste få komma på saker själv och hitta sina sätt som fungerar. Jag kan bara säga hur jag brukar göra på dagarna. Imorgon är jag ledig. Ska bli skönt. Har dock lite ärenden som ska fixas.


Igår blev ett par kompisar till oss tvåbarnsföräldrar. Jättekul!! Kl 21,14 (om jag upfattade det rätt) kom en liten tjej på 3300 g och 50 cm lång. Andra dottern föddes lika dramatsikt som den första. Men både mor och dotter mår bra. Det är skönt. Hoppas vi får komma och se tjejen snart!  


Nä, dags att sova snart tror jag. Är helt slut efter första dagen på jobbet!!


Ovido - Quiz & Flashcards