empal

Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Lite sjuk, men på bättringsvägen

Av Emmelie - 10 februari 2009 14:48

Ja, usch... Jag väntade så glatt i söndags att sambon skulle komma hem från Stockholm. Kände mig rastlös, så jag gick ut och gick. Var ute i två timmar och kände mig riktigt duktig. När jag kom hem fick jag inte upp värmen i kroppen igen så jag gick och la mig en stund under täcket för att bli varm igen. När jag vaknade någon timme senare var jag jätteförkyld. Fan vad surt. Var lite dålig i går, men idag känns det bättre efter att få ha sovit mer än vad jag brukar. Ja, och så några alvedon så klart. =)


Var hos ögonläkaren igår och gjorde någon jobbig fotografering. Jag brukar åka dit och ta ögonbottenfotografier och det är aldrig några problem. Men igår skulle jag ta kontrastfotograferingar och det var inte roligt. Ögonsjuksköterskan, eller ska jag säga skötaren, var hopplös på att sätta kanyl. Jag skulle få en kanyl i handryggen. Och jag tänkte att det blir inga problem, eftersom jag har synliga vener där jämnfört med i armen. Men karlfan, ursäkta ordet, lyckades missa tre gånger. Och det gjorde ju så ont. Tillslut försökte han i armen och där kunde han ju inte kontrollera om den satt rätt. Men som tur hade den kommit rätt och de kunde spruta in kontrasten. Det enda roliga med det där besöket var att jag har pissat neongult ända sen jag fick i mig kontrasten. Det var lite coolt faktiskt. =)

 
 
Bea

Bea

11 februari 2009 10:21

det där lät inget kul alls, förutom att du pissar neogult. Hihihi...
Jo jag tror nog att Hanna kommer att apa efter snart, vad gäller blöjan. Idag är det Linus första dag på dagis utan blöja. Hoppas det går bra. Han hade blöja inatt, men den var torr idag på morgonen. Så på det hela taget, så är det hans tredje dag utan blöja...det ska bli såååå spännande och se hur det gått för honom.
Kram

http://beatricer.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards