empal

Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Emmelie - 6 februari 2009 21:45

Eller... inte riktigt kanske. Mäklaren ringde idag och vi bestämde en tid för när vi skulle träffas på banken för att få nycklar och ta lån och så. Det blev den 25:e. Så nu kan vi inte flytta in den 21:a som jag hade hoppats på. Fan! Det ställer till det lite. Vi får bland annat bara en dag på oss att flytta och vi får bara en dag på oss att städa. Nu blev det helt plötsligt lite stressigt. Sen så jobbar jag den helgen. Detta gör att jag måste byta med någon eller några. Och att pussla är inte det lättaste. Men chefen var snäll nog och sa att det skulle fixa sig, men jag vill inte vara ledig. Utan jag vill byta med någon. Men men... det får lösa sig på något sätt.


Jobbade ikväll. Lika surt som vanligt. Men det har gått relativt bra. Något jag inte gillade dock var att kassaledaren X gav schemat till Y när hon skulle gå på rast. Till saken hör att Y är yngre än mig och har inte jobbat lika länge inom yrket som jag. Dessutom har jag hade tjänsten som kassaledare innan i en annan butik, vilket gör att jag känner att jag är ett naturligt val när de ska göra så. Det retar mig något fruktansvärt. Det är nämligen inte första gången. Jag menar, om jag har jobbat som det innan så borde det väl vara smart att använda mig när de behöver en extra kassa ledare. Eller är jag helt ute och snurrar???


Ovido - Quiz & Flashcards