empal

Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Emmelie - 4 februari 2009 20:41

Jo, förresten... Jag läste ut min bok i morse. Falling man av  Don DeLillo. Det var verkligen ingen favorit. Det står på baksidan att man får följa med en man som befann sig i World Trade Center när tornen rasade. Han klarar sig och återvänder till sin exfru och son. Enligt baksidan så ska de bearbeta tragedin. Jag kan inte påstå att det var det som hände. Han skriver jättekonstigt och jag var tvungen att läsa om rader flera gånger för att förstå vad han menade. Och han hoppar så i tiden. Helt plötsligt är hennes mamma död, han har lämnat henne igen. Ja, det fanns nog inte en enda vettig mening i hela boken.


Nu läser jag Den jag ville ha av Sheila O'flanagan. Jar har läst böcker av henne innan, så det här blir nog bra.

Av Emmelie - 4 februari 2009 18:13

Åh, min underbara sambo ringde idag till dem som vi ska köpa huset av och kollade lite när de hade tänkt flytta ut. 11-12 feb skulle flyttlasset gå och om vi kunde träffas typ den 13:e så skulle det vara jättebra tyckte de. De vill att vi ska kolla på saker som de inte vill ha och se om vi kanske vill ha det. Jag tror inte chanserna är så stora. Jag har väldigt svårt för gamla saker. Men... jag har lovat sambon att titta i alla fall. Men det känns skönt att ha ett datum att se fram emot. Nu känns det ännu mer verkligt att vi ska flytta. Eeeiiii =) Och inte nog med det så ringde de som ska ha våran lägenhet och vill komma och titta igen på den. Så på lördag har jag en visning på lägenheten... och det ser för jävligt (ursäkta min dåliga franska) ut här hemma. Men jag förvarnade henne och hon sa att det gör det när man ska flytta, men nej... jag vet inte...


Gick riktigt bra att jobba idag. Hade inga större problem. Visst finns det alltid kunder som är jobbiga, men de roliga väger över idag. =) Känns bra faktiskt.


Jag tänkte en tanke på jobbet idag och att det måste jag skriva i min blogg... men den försvann. Får se om den dyker upp igen.


=)

Ovido - Quiz & Flashcards