empal

Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Emmelie - 11 februari 2009 19:22

Ja, efter fyra dagar ledigt så var man tillbaka på jobbet. Är visserligen inte riktigt frisk med min förkylning. Men jag har bara inte råd (och ro) att sitta hemma fler dagar. Dessutom är jag ledig på fredag igen, så det är bara att bita ihop.


Något som jag har tänkt på är att vad svårt vissa har att säga "hej". Man sitter i kassan och man ler och säger "hej" när de kommer. Det finns tre typer av kunder här; 1 - den som ser upp, ler och säger "hej" (alla ler inte, men det gör inget), 2 - den som grymtar någonting, kan vara ett "hej", men man kan aldrig vara säker. Och så nr 3 - den som varken tittar på en eller hälsar tillbaka. När nr 3 kommer tänker jag: "Fine, vi gör på ditt sätt" och så gör jag inte mer än säger vad det blir för kalaset. HUR KAN DET VARA SÅ SVÅRT ATT LYFTA PÅ SITT LILLA HUVUD OCH SÄGA "HEJ"?!?!?!?!


Nå ja, jag har valt yrket... det är väl bara att acceptera.... =)

Ovido - Quiz & Flashcards