empal

Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Emmelie - 7 februari 2009 21:38

Ok, i andra duellen blev det Emilia mot Caroline af Ugglas. Emilia till Globen. I den första duellen gick Alcazar till Globen. Det fattar jag inte. Scotts var betydligt bättre. Men men... första delfinalen är över och det blev som det blev. Nu är det bara att se fram emot nästa lördag.... =)

Av Emmelie - 7 februari 2009 21:06

Aj då. Jag gjorde misstaget och satte på bioljudet. Då blev ju alla låtar bra. Men när 5 låtar hade spelats så hade jag röstat på 3 av dem. Jonathan Fagerlund, Scotts och Emilia. Oj oj.. nu var jag tvungen att bli lite mer kritiskt. Sen när första resultatet kommer så fattar jag inte alls hur folk har röstat... Shirley Clamps låt var ju jättefin. Varför gick inte den vidare för?


Men sen har jag fattat att det sitter en internationell jury och röstar med. Då blir det ju inte svenska folket som väljer vilka låtar som ska gå vidare. Inte helt i alla fall. Sen tycker jag att röstningssättet är väldigt likt röstningen dem hade i Dansbandskampen. Och den var ju inte populär.


Vänta....


Scotts mot Alcazar i första duellen. Men alltså, jag fattar inte. Varför lär sig inte SVT från Dansbandskampen att den röstningen inte fungerar? Det gör mig så förbannad. Nej, nu får jag ge mig. Det är fan inget att hetsa upp sig för. =)

Av Emmelie - 7 februari 2009 16:53

Paret som ska ha våran lägenhet efter oss var här idag. De vill kolla lite igen, få fräscha bilder och så mäta lite. Det var kul att träffa dem med. Vi var ju inte hemma när de var och kollade på lägenheten innan. De var jättetrevliga. =)


Jag var ju lite orlig, eller stressad, innan över att få så få dagar på oss att flytta, städa och besikta lägenheten. Jag tänkte ju att de nya hyresgästerna skulle flytta in den 1 mars. Men nu, till min lättnad, vet jag att de inte ska flytta in förrän 1 april. Det är ju jätteskönt. Då behöver vi inte stressa för deras skull i alla fall. Vi måste ju i för sig fortfarande städa på söndagen där, men sen ska ju lägenheten besiktas och nu kan vi ju göra det på måndagen. Ja, nej, det här känns jätteskönt. Nu ska jag bara stå ut i tre vecker till i lägenheten och sen är jag och min sambo husägare =)

Av Emmelie - 7 februari 2009 12:21

TJEJER!!! Sluta oroa er för åderbråck, rynkor och andra jävligheter! Låt oss leva efter mottot: Livet ska INTE vara en resa ner mot graven med målsättningen att anlända säkert i en attraktiv och välbevarad kropp, utan snarare en sladdning in från sidan, med chokladkakan i ena handen och vinet i den andra, med en kropp som har blivit ordentligt använd, för att inte säga fullständigt utsliten, samtidigt som man skriker "WOO HOOO VILKEN JÄVLA ÅKTUR!!!"         


Källa: beatricer.bloggagratis.se

Av Emmelie - 7 februari 2009 12:19

HÄR ÄR NÅGRA SAKER DU BÖR LÄRA DITT BARN:

1. Säg till barnet att hålla sig borta från människor

    som ropar på dom t.ex från bilen.

    Även om dom lockar med något roligt ochspännande.

2. Lär ditt barn att om någon försöker ta det

    så ska det skrika: 

   "Det här är inte min mamma eller pappa"

    och göra motstånd.

3. Om ni t.ex kommer ifrån varandra i affären

    så lär ditt barn att gå till informationsdisken.

    Kom överens om att barnet inte ska gå omkring 

    och leta själva efter dig och

    att dom absolut inte får lämna affären.

4. Lär ditt barn att det inte behöver

    ha några hemligheter för dig. 

   Att det är bra att ditt barn berättar om saker

   som t.ex skrämmer dom.

   Låt ditt barn få veta att du inte

   blir arg eller upprörd om det är något

   dom vill berätta.

5. Lär ditt barn att ingen ska röra på det innanför

    kläderna eller att det inte  heller

    ska röra på någon innanför kläderna.

6. Säg till ditt barn att ingen får ta kort

    på det utan din tillåtelse.

7. Lär ditt barn att det ska berätta

    vem det är med och vart dom leker.

8. Lär ditt barn att inte lita på främlingar.

9. Lär ditt barn sin hemadress och telefonnummer.

    Visa dom gärna hur man ringer hem.

    Är de för små, skriv nr hem/mobil med bläck på armen!

10. Lär ditt barn att det är helt okej att säga nej

      till en vuxen, speciellt om dom inte gillar

      vad den vuxne säger eller gör. Ta gärna med den här till din sida!

Jag tycker att det är viktiga saker som står här!   


Källa: beatricer.bloggagratis.se

Ovido - Quiz & Flashcards