empal

Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Emmelie - 20 februari 2009 21:12

Då har jag läst ut Den jag ville ha av Sheila O'Flanagan. Den var mycket bättre än Falling man. Den var ganska tjock men det hände nästan någonting hela tiden. Det var en bok som man inte behöver tänka så mycket utan man bara flyter med, typ. Det handlar om två bästa vänner, Nieve och Darcey. Dessa kvinnor blir osams när Nieve blir ihop med Darceys pojkvän. Efter 10 år utan ett ord till varandra så dimper det ner en bröllopsinbjudan hos Darcey. Det är Nieve och Darceys ex som ska gifta sig. Darcey ställs inför ett dilemma. Samtidigt sker det förändingar i bådas karriärer.


Ja, det händer som sagt en hel del. En bra bok att läsa på sommaren när man bara vill koppla av.


Nu är det nästa bok som gäller. Min bästa väns dotter av Dorothy Koomson.

Av Emmelie - 20 februari 2009 21:00

KUK! Ursäkta! Men jag hade precis skrivit klart inlägget och så lyckas jag trycka på MMS-bloggning. Allt försvann!!


OK, veckan har gått fort. Första dagarna hände det inte mycket. Men på onsdagen var jag på brandutbildning med jobbet. Det var riktigt intressant. Det riktade sig inte bara mot om det började brinna på jobbet, utan även om det händer hemma. Det kändes jättebra att få lite tips och råd eftersom jag precis har köpt ett hus med två eldstäder. Och så fick jag testa att släcka med en brandsläckare. Det var jättehäftigt!


Igår firade jag och min sambo 9 år!! Kan ni fatta? Helt otroligt. 9 år och jag är bara 25. Men älskling, jag älskar dig! Puss på dig.


Idag gick jag skyddsrond på jobbet med skyddskommitten. Det var intressant för det har jag aldrig gjort innan. Efter det var det möte. När det var slut så var kl ca 11 och jag skulle börja jobba kl 15 så det blev en fika på stan med en kompis. Och att jobba sen gick smärtfritt.


Nu ska jag njuta av mitt lösgodis! Så lång!


Ovido - Quiz & Flashcards