empal

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Året snart slut

Av Emmelie - 28 december 2011 19:24

Då så, då var det bara tre dagar kvar på detta året. Det har hänt en hel del. En massa barn har fötts. Dock var inget mitt.   Däremot fick jag ett fadderbarn. Underbara Vicktor! Jag har även fått en brorsdotter till- Storebro fick en söt liten Tuva. Fick äntligen träffa henne i julas. A har blivit 1 år. Det är en stor sak. Alla får inte uppleva sina barns 1-årsdag. Jag fick börja jobba igen efter att ha varit hemma i nästan 15 månader. Härligt! Det var som att vara ny igen.   Det har varit ett bra år, för jag kommer att fokusera på det positiva som har hänt. Jag har haft mina jobbiga stunder också. A's andningssvårigheter, dödsfall i släkten. Men som sagt, fokuserar på det postiva. Varför gräva ner sig i alla sömnlösa nätter när man kan minnas lukten av en varm, sömndrucken unge? Varför bara komma ihåg alla gnäll och skrik när man kan le åt alla skratt man har fått höra? Och varför irriteras över att ungen är jobbig när man kan tänka på alla saker han har lärt sig under året? Det har hänt sååå mycket. A har lärt sig sitta, krypa, gå, äta med sked, äta vanlig mat, bläddra i böcker, dansa, klappa händerna och såååå mycket mer.


Det har hänt en hel del med huset med. Vi har fått ordning på tomten efter dräneringen förra året. Vi har renoverat badrummet och lagt om taket. Stora renoveringar med andra ord. Men nu kan vi ta det lugnt. Allt det mest kritiska är nytt. Nu behöver vi inte bekymra oss om det på säkert 50 år.


Nej, tre dagar kvar sen är det dags att ta nya tag. Ett helt nytt år med allt vad det har att ge. Ska bli spännande och se vad 2012 har att erbjuda. Bara att ge sig in i året med öppna ögon och ett öppet sinne så ska nog allt gå bra. Bara jag får ha min älskade familj hos mig så är jag mer än nöjd.


So long!!



 
 
bea

bea

29 december 2011 10:45

Kloka ord från en klok kvinna.
Jag saknar våra fika stunder på stan. Vi måste ordna med det snart...men nu har barnen jul ledigt. Det kanske inte hinner bli något i år, men nästa år, måste vi se till att fixa till det.En tjej kväll snart kanske...?

http://beatricer.bloggplatsen.se

Emmelie

29 december 2011 12:45

Åh, du läste mina tankar. En barnledig tjejkväll kanske. Beror kankse på hur det går med Vicktor och flaskan... Fast han är självklart välkommen han med... =)

Lova ya!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards