empal

Alla inlägg den 22 december 2011

Av Emmelie - 22 december 2011 21:33

Gud, vad härligt det är. Började kl 9 och det var bara att hoppa in i matchen direkt. Folk i massor. Men det är så himla roligt. Man nästan längtar efter dessa dagar resterande året. Det är full fart hela tiden och eftersom chefen vet om detta så bemannar hon efter det med. Så stressen med att inte ha tillräckligt med personal finns inte. Och idag har det verkligen flytit på. Det känns som om kunderna har mer tålamod, jag vet inte. Sist jag jobbade dagarna före jul så hade vi stora bekymmer med posten. Paket skickades i barnens namn och utan en legitimation eller ett personbevis från Skatteverket (oavsett ålder) så får föräldrarna inte hämta ut. Tänk på det alla föräldrar!! Men som sagt. Inga bekymmer i år. Det som har varit jobbigast är väl att de kommer och försöker hämta sina paketinnan vi har fått upp dem i hyllan. Det tar sin lilla tid. Och när det är fullt så är det.


Efter jobbet så for vi hem till svärföräldrarna. Där bytte vi barnens julklappar och fikade lite. Lämnade en julblomma och en Twist-påse. En julklapp, tack-för-barnpassningen och tack-för-kattpassningen i ett.


När vi kom hem gick A genast och la sig. Och somnade direkt. Gullunge!! Sambon och jag började genast städa, tvätta, diska, vika tvätt och började packa. Nu är räkningarna betalda och det mesta packat.


Har planer på att åka tidigt imorgon. Så att vi inte behöver stressa imorgon. Men enligt SMHI ska det vara plusgrader och uppehåll den största biten av vägen. Det ska nog gå bra. Det är sonen som man är mest nervös över. Men jag laddar med clementiner, russin, kex, leksaker och böcker. Jag tror att vi ska klara det.  


Så om jag inte skriver något i helgen:


GOD JUL!!!!!!

      

Ovido - Quiz & Flashcards