empal

Alla inlägg den 16 december 2011

Av Emmelie - 16 december 2011 21:59

Idag har det varit full rulle hela dagen. Eller nja, vi tog det ganska lugnt i morse. A vaknade vid sju. Jag tog in han till mig och så låg vi och myste till kl åtta. Vid tio kom Sandra och Elias och det blev full rulle här hemma med två stycker 1-åringar. Underbara är de. De leker så bra "ihop". Nu vet jag att 1-åringar inte leker med varandra som äldre barn. Men som Sandra skrev i sin blogg, att när den ena gör något så ska den andra härmas. Vi hann med både fika och lunch till barnen mellan lekarna innan besökarna gick hem.


A somnade direkt när jag sedan la han för hans eftermiddagslur. Ett par timmar senare kom sambon hem. Han hade varit och hämtat julkorten som jag hade beställt. Det var bara att sätta sig och skriva dem direkt eftersom det var sista dagen idag för att skicka med julfrimärken. Det var inte lätt när sonen, som precis vaknat, ville sitta i knät.


Sen bar det av till jobbet. 5 timmar skulle avverkas idag. Men det gick ganska fort. Det var mycket folk och det känns som om julhandlen börjar komma igång lite nu. Härligt!! Helgen blir nog mycket att göra tror vi. Det är långöppet på stan på lördag och sen extraöppet på söndag. Men då kanske helgen går fort i alla fall. Det är alltid surt att jobba helg.


Ska försöka hinna till Leksakslagret imorgon med. Vi har en "stol-på-bord" som jag köpte förra vintern. Nu har den ena spännaren (som man spänner fast stolen med under bordet) gått sönder. Har ingen koll på vart kvittot är, men jag tänker nog göra ett försök i alla fall.  


So long!!

Ovido - Quiz & Flashcards