empal

Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Okej....

Av Emmelie - 28 april 2010 16:00

Efter en fruktansvärt lugn och tråkig helg på jobbet så har början på denna veckan rullat på ganska bra.


I måndags kom det upp en lapp på jobbet om att det har blivit en kassaledartjänst ledig och att ansökningar skulle vara inne senast 2 maj. Det kan ju inte bli sämre tajming, men jag bestämde mig för att söka tjänsten. Håll tummarna för mig nu.    Men fatta att det var svårt att skriva ett ansökningsbrev till någon som redan är ens chef. Man kan ju inte ljuga eller bre på precis. Hon vet ju sanningen ändå. Så det var bara att försöka poängtera sånt som hon kanske kan missa. Sambon blev väl så där förtjust. Hans kommentar var. "Bli inte arg nu om du inte får det". Och nej, det tänker jag inte bli. Jag vet att jag har skrivit innan om hur jag tycker att det är orättvist att vissa får "leka" kassaledare när inte jag får. Men nu har jag haft chansen att söka tjänsten. Nu har jag också haft en chans. Jag har inte bara blivit förbisedd. Plus att eftersom jag försvinner ett år sen i höst så behöver jag inte reta mig så länge på pensonen om jag tycker att det är fel person. Hänger ni mé?


I tisdags var jag ledig och passade då på att gå och klippa mig. Gud, så skönt det var. Det blev lite kort, men man vänjer sig ju....


Idag har jag jobbat och har inga direkta planer för kvällen. Sambon och jag kanske går över till grannen och glor på tv. Han är ensam hemma med sin dotter hela veckan då hans sambo är på kurs i Gbg.


Imorgon blir det till att städa för på fredag kommer mamma och hennes gubbe. Trevligt.


Nej, nu ska jag nog gå ut och göra lite nytta. Har köpt sättpotatis som jag tänkte jag skulle sätta.


So long!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards