empal

Alla inlägg den 28 april 2010

Av Emmelie - 28 april 2010 19:06

En härlig chicklit som passar efter en icke chicklit.... Boken är lättläst och det händer hela tiden någonting. Framför allt när man hela tiden får följa med i huvudet på huvudrollsinnehavaren....


Lizzie flyttar till New York. Där tänker hon starta sin egen firma där hon fixar gamla bröllopsklänningar så att de ser ut som nya, hon tänker gifta sig med sin nya pojkvän och allt ska bli så perfekt. Men det finns ett problem... Hon kan inte hålla mun. Karriären går inte riktigt som hon vill, sina planer på att gifta sig får abrupta vändningar och plötsligt måste Lizzie tänka helt om. Hur ska hon klara sig i "the big city"?


En, som sagt, fartfylld och rolig bok som inte kräver så mycket av läsaren. Känns dock som en kopia till bokserien "En shopaholic...". Men det gör inte så mycket. Det är ju trots allt två olika karaktärer, med olika egenskaper.


Efter detta blir det 80 grader från Varmvattnet av Karin Alfredsson.

Av Emmelie - 28 april 2010 16:00

Efter en fruktansvärt lugn och tråkig helg på jobbet så har början på denna veckan rullat på ganska bra.


I måndags kom det upp en lapp på jobbet om att det har blivit en kassaledartjänst ledig och att ansökningar skulle vara inne senast 2 maj. Det kan ju inte bli sämre tajming, men jag bestämde mig för att söka tjänsten. Håll tummarna för mig nu.    Men fatta att det var svårt att skriva ett ansökningsbrev till någon som redan är ens chef. Man kan ju inte ljuga eller bre på precis. Hon vet ju sanningen ändå. Så det var bara att försöka poängtera sånt som hon kanske kan missa. Sambon blev väl så där förtjust. Hans kommentar var. "Bli inte arg nu om du inte får det". Och nej, det tänker jag inte bli. Jag vet att jag har skrivit innan om hur jag tycker att det är orättvist att vissa får "leka" kassaledare när inte jag får. Men nu har jag haft chansen att söka tjänsten. Nu har jag också haft en chans. Jag har inte bara blivit förbisedd. Plus att eftersom jag försvinner ett år sen i höst så behöver jag inte reta mig så länge på pensonen om jag tycker att det är fel person. Hänger ni mé?


I tisdags var jag ledig och passade då på att gå och klippa mig. Gud, så skönt det var. Det blev lite kort, men man vänjer sig ju....


Idag har jag jobbat och har inga direkta planer för kvällen. Sambon och jag kanske går över till grannen och glor på tv. Han är ensam hemma med sin dotter hela veckan då hans sambo är på kurs i Gbg.


Imorgon blir det till att städa för på fredag kommer mamma och hennes gubbe. Trevligt.


Nej, nu ska jag nog gå ut och göra lite nytta. Har köpt sättpotatis som jag tänkte jag skulle sätta.


So long!

Ovido - Quiz & Flashcards