empal

Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Då har det börjat

Av Emmelie - 17 december 2011 20:43

Jag såg fram emot kommande vecka innan, men efter idag vet jag inte om jag gör det längre. Eller jo, kanske. Idag har det varit en hemsk dag på jobbet, men samtidigt rolig. Det har varit massor att göra. Kunder hela tiden. Från kl 8 redan. Det är inte vanligt en lördag. Måste vara julhandlingen som har dragit igång. Full rulle hela dagen som sagt. Fick knappt gå hem. Men efter 15 min övertid kom jag äntligen iväg. Väl hemma möter jag en superglad, men understimulerad unge. Sambon har inte gjort något sepciellt under dan, utan han har legat framför tv:n och A har gjort lite vad han tycker. Detta innebär alltså att sambon är trött för att A har gjort en massa "bus" fast han egentligen bara har velat för nånting.


Ja ja, hann i alla fall duscha innan sambons kompis och arbetskamrat kom. Hann även sätta ihop vår fula plastgran och pynta den innan jag och A skjutsade killarna till deras jobb för julbord. Sen åkte vi en tur till Maxi. Köpte lite mat, godis och så de sista julklapparna. Nu vill jag inte slå in en enda julklapp till. Är grymt trött på det. Hemma igen så åt vi och sen åkte granen ner i källaren. Ungen ville ju inte ge f*n i kulorna.    Ansåg att de var bollar. Till slut fick jag nog. Nu står granen i gillestugan. Hoppas på bättre lycka nästa år.  


Nu sover A sedan 1,5 timme tillbaka och jag har äntligen fått sätta mig ner och andas ut. Och det var nog tur att det tog ett tag. Annars hade detta inlägg mestadels handlat om vad min sambon gör och inte gör. Kanske inte så rättvist att smutskasta honom här.  Bättre att prata med honom istället.


Imorgon blir det jobb igen. Tror att det blir en hel del då med. I stan är det julskyltning så det drar ju in lite folk från byarna utanför...       

 
 
bea

bea

17 december 2011 21:32

Ha ha ha, du beskriver det så bra, så jag kan se framför mig din "frustration" över att grankulorna inte fick vara ifred. Hehe.
Men granen passar säkert alldeles utmärkt i gillestugan.
Själv vet jag inte vart vår ska få plats....det står ju ett akvarium där i år. Får filura lite på det där jag, annars blir det nog ingen gran, dessvärre. :( lite trist då jag vill att våra barn ska få uppleva det där myset som jag själv minns från min barndom.
Klart att du kan "gnälla" lite över sambon, det gör dig/ER bara mer mänskliga tycker jag. Tror inte att någon ser det som att du smutskastar honom. Inte för att jag tror att någon tycker att ni är Omänskliga nu, men ja, du hajar vad jag menar.
Så härligt att läsa din blogg tycker jag....BTW, fint du har gjort det här på bloggen, gör mig sugen på att "pynta" om min också bara för det.
Kram

http://beatricer.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards