empal

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Öroninflammation

Av Emmelie - 21 november 2011 20:05

Dagen började som vanligt. Inget konstigt alls. Lämnade A på dagis en timme tidigare, då de har kommit på att han inte kan komma till sovstunden utan måste komma till lunchen (det var ju det jag sa!). For till jobbet, men hann inte jobba mer än i en timme så ringde de från dagis. A var jätteledsen och tog sig för örat. När de tryckte vid det så skrek han rakt ut. De misstänkte öroninflammation. Det var bara att sätta sig på cykel och hämta honom. Hemma hade han 38,0 i feber. Lite alvedon och så fick jag honom att somna. Ringde vårdcentralen för att få en läkartid. Jo då, om ni kommer nu så slipper ni åka till Eksjö. F*n! A som precis hade somnat. Det var bara att väcka honom och cykla ner till sjukan. Där fick jag sedan vänta 20 minuter. Sambo hann komma. Varför skulle jag stressa ner när jag sen får vänta i 20 minuter? Där konstaterade de dock att det var öroninflammation. Penicillin skrevs ut och så skulle vi komma tillbaka om 2-3 månader. Jag cyklade till jobbet för att jobba mina tre sista timmar och sambon och A åkte och hämtade medicin.


Nu är jag äntligen hemma efter en stressig eftermiddag. Var helt slut när jag kom tillbaka till jobbet. Men jag är så glad att det gick att lösa på det sättet. Jag slapp ju förlora några OB-timmar. Nu blir A hemma några dagar. Sambo och jag får lösa det på bästa sätt.


Jag hoppas ingen tog illa vid sig av mitt förra inlägg. Jag bryr mig självklart om mina vänner och vad som händer i deras liv. Men håll med om att det är bättre att leva sitt egna liv än att gå och reta sig på hur andra lever sitt!!


Puss å kram   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards