empal

Alla inlägg den 9 november 2011

Av Emmelie - 9 november 2011 19:25

Usch, tiden går alldeles för fort. Jag hinner inte med. Katten gick som sagt ut förra onsdagen. Hon var borta i 2,5 dagar. På lördag morgon när jag ska gå upp och ge A frukost tittar jag som vanligt ut genom fönstret. Och vem sitter inte på altankanten och kikar ut över trädgården?? Jo, katten. Utbrister förvånat "där är hon ju". Och går och öppnar altandörren. Sambon kunde inte ha fått en bättre födelsedagspresent. Sen dess har hon varit ute en stund varje dag, men inte längre än någon timme. Eller i lördags fick hon inte gå ut. Verkade inte som om hon ville det heller.   


Jo, så i lördags fyllde sambon 31. Firade honom med ett par kompisar. Det blev ganska lugnt. Ett par åkte hem rätt tidigt. Men det var förståeligt. Deras dotter var sjuk och pappan hade inte fått sova så mycket de senaste dygnen. Men när sambon och en annan kompis gick över till grannens inflyttningsfest så blev det dött här hemma. Kompisens sambo åkte hem och jag gick och la sonen. Ett par timmar senare så gick även jag och la mig. Då var kl 23. Sambon dök dock inte upp förrän kl 2.


Söndag - måndag jobbade jag. Tisdag var jag hos diabetessjuksköterskan. Ska fan sluta träna. Inte ett kilo hade jag gått ner. Däremot upp 3 sen i augusti. BLÄÄÄÄÄ!!!! Nej då, jag fortsätter nog. Om inte annat så såg jag förändringar på långtidsvärdet och det kändes ju bra. Ska tillbaka efter jul. Har då ett mål att ligga på 66-70 i långtidsvärde (låg på 77 nu och 88 i augusti).


Jobbar stängning imorgon, men sen är jag ledig i tre dagar. Skönt!! Hoppas jag kommer ifatt lite här hemma då. Har inredningsparty på lördag så det blir lite att fixa med i helgen ändå. Insåg häromdagen att nu är det något inbokat varje helg fram till nyår. Härligt!! NOT!!


Ingen träning idag. Dels var det fullt och dels så är jag förkyld. Hoppas på tillfriskning till på fredag och att jag får en plats på cirkelfysen!! Håll tummarna!!


So long!!

Ovido - Quiz & Flashcards