empal

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Emmelie - 14 november 2011 20:44

Vad underbart det är med vänner som peppar en när det går tungt. Sambon stödjer mig självklart också när det gäller träningen. Kanske inte med ord, men med handling. Har gör det ju inte svårt för mig att komma iväg. Fick en plats på cirkelfysen i fredags. Klockan kvart i ett fanns en plats ledig. Den snappade jag åt mig fort som f*n. Sen blev det även ett pass på söndagen. Har härlig träningsvärk i bröstet (efter armhävningarna) och på framsidan av låren. Gött!!!   


Inredningspartyt i lördags gick jättebra. Handlade själv för 350 kr. Vet inte vart jag ska hitta dem pengarna. Får väl leta i madrassen. Vad jag vet så handlade alla något. Och det är ju roligt. Då har man liksom bjudit in rätt folk. Sambon hade flytt fältet in till grannen för att hjälpa honom riva gillestuga. Tråkigt tyckte vi eftersom det var hans kusin som höll i partyt. På söndagen blev det lite trädgårdsarbete. Med betoning på lite. Hann inte så mycket eftersom A inte var speciellt intresserad av att vara ute. Sen bar det av till svärföräldrarna för lite farsdag-lunch innan jag stack iväg på träning. Kvällen spenderades sen i soffan.


Idag har A fått vara hemma. Näsan rinner och lite hostar han ibland. Har haft lite feber (så där runt 37,5). Så för att han skulle få sova ordentligt på dagen så bestämde jag mig för att han fick vara hemma. Sambon kom hem kl halv ett så att jag kunde åka och jobba. På så sätt så vabbade vi bara en halv dag och jag kunde jobba mina OB-timmar. Tänker mig att vi förlorar minst på att göra så här. Imorgon är jag och A lediga, men på onsdag räknar jag med att han kommer iväg till förskolan.


Katten, hon springer ut och in. Så fort man har klivit upp på morgonen ska hon ut. Förmodar att hon gör sina behov ute, för 10 minuter senare ska hon in och äta. Sen en stund senare ska hon ut igen och då kan hon stanna lite längre. Hon är för rolig hon. Och långt verkar hon inte gå heller. Häromdagen så höll hon sig på altanen trots att altandörren stod öppen.   


Från och med idag är jag tv-spelsänka. Sambon fick ett nytt spel som han hade beställt. Så nu ser jag inte mycket av honom. Tur att man har två tv-apparater.


Nähä, ska slänga mig i soffan nu.


So long!!   

Ovido - Quiz & Flashcards