empal

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Första veckan

Av Emmelie - 21 oktober 2011 20:02

Japp, det var den veckan det. Inskolningen har gått galant, som ni kankse har läst. I dag när vi kom till förskolan kom den ansvariga fröken med. Så hon mötte oss i kapprummet. De skulle precis sätta sig och äta frukost. Hon tyckte att jag kunde kanske gå direkt nu. Typiskt, när jag varken hade min bok eller plånbok med mig. Så det blev att gå ner och sätta mig i deras personalrum. Där satt jag seni två timmar. När fröken sedan gick hem (strax innan vi skulle gå) så berättade hon att A hade ätit två portioner med mannagrynsgröt (det har han aldrig ätit innan) och sen smörgås. Helt otroligt. Hemma äter han en portion gröt och ingen smörgås, dock en glas drickyoghurt. Men det var ju skönt att han åt i alla fall. Lite gnällig hade han blivit när hon var tvungen att ta etta telefonsamtal, men det blir han ju även här hemma. Och sen hade han blivit ledsen när hon skulle gå hem. Men han lugnade ner sig när han fick sitta med en annan fröken. Det är sååå skönt att det går så bra. Och inga mardrömmar på nätterna heller....    


Hann med ett cirkelfys-pass idag. Härligt. Har ätit tacos med familjen och lagt sonen så nu är det fredagsmys som gäller för hela slanten!!


MYYYYYYYSSSSSS!!!!!! 

 
 
Ingen bild

sandra

21 oktober 2011 21:35

asså ja ska minska ca 7 timmar per månad.. kan ja bli av me heeeela sgi då å gå ner till 180 kr/dag..? jäkla svårt de där.. åhh typiskt att ja ska klippa mig kl 11 då.. men kan du nån annan dag nästa vecka? gärna eftermiddagar om du e ledig då? kram

Emmelie

23 oktober 2011 19:38

ja, jag tror det.... men det bästa är att du går ner till försäkringskassan i stan. antingen kan de hjälpa dig eller så kan de skriva en "blänkare" om att en handläggare ska ringa dig ang. detta.

Ja, jag är ju ledig hela veckan. på tisdag hämtas A kl 12, på onsdag kl 14 och på torsdag och fredag ska ev jocke hämta. Ska vi ta det efter sovstunden så passar nog torsdag eller fredag bäst...

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards