empal

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Emmelie - 6 oktober 2011 20:44

Ja, då har man varit på sitt första föräldrarmöte. Kände mig ganksa malplacerad till att börja med och sen kände jag mig ganska vuxen. Sambon, sonen och jag var ju nere på förmiddagen på förskolan. Men hela småbarnsgruppen hade precis gått iväg på en promenad. Vi fick ändå en liten rundtur i lokalerna. En ur personalen ringde senare och det visade sig att hon hade sökt oss hela veckan, fast på svärföräldrarnas nummer. Hon föreslog dock att jag skulle komma på mötet för att träffa de andra föräldrarna och för att prata om inskolningen. Fick även ändra lite på schemat som jag hade anmält. Det tråkiga är att det är bara onsdagar som han får vara med hela dagen. Alla andra dagar missar han alla utflykter och promenader. Men jag kanske ska vara glad att han snittar bara 15 timmar i veckan nu när han är så liten.... Fast samtidigt är det ju bara fram till jul, då kommer julschemat, och efter nyår så kommer ännu ett schema..... Men men, det är ju bara att vänta och se och göra det bästa av situationen....


Vad har jag annars gjort idag??? Inte mycket. Städat. Mamma kommer imorgon. Kul om det är lite i ordning i alla fall. Som tur var så hann jag inte dammsuga och svabba, åt ris till middag och hälften av A's tallrik hamnade på golvet, både omedvetet och medvetet...    Så imorgon blir det dammsugning och svabbning. Men det blir på eftermiddagen, tänkte se om jag kunde åka och hälsa på en kompis på förmiddagen.


Nu ska jag mysa ner mig med en bok. Sambon är hos grannen och A sover.   

Ovido - Quiz & Flashcards