empal

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Emmelie - 1 mars 2011 14:40

Förra veckan var kaotisk. Den började helt ok. Men på tisdagseftermiddagen blev jag dålig. Magsjuka...    Sambon följde efter på kvällen. Inte roligt. A vägrade dessutom äta ersättningen så det var bara att amma trots illamåendet. På onsdagen var med medtagna båda två, men någon var ju tvungen att ta hand om A (som för övrigt slapp magsjukan) så det var bara att leta fram krafterna och palla sig upp. Annars hade jag gärna legat i soffan hela dagen.


Hade ett dop inplanerat på lördagen och eftersom ingen av oss kräktes mer sen så bestämde vi oss för att genomföra det. Så på fredagen dök pappa, mamma och hennes man upp. Trevligt!! Hade tänkt att vi skulle duka för dopfikat på fredagen med, men det fick vänta då lokalen var upptagen. Så på lördagen var det planering som gällde. Medan sambon gick en lååång promenad med sonen för att han skulle sova lite, så dukade pappa och jag. Mamma fick ta ansvar för att hämta tårtorna.


Dopet gick sen jättebra. A var jätteduktig.    Inget panikskrik där inte. Efter så var det då fika. Trevligt var det. Kände dock att jag inte hann med allt. Hann inte prata med alla. Jättefina presenter fick han med.


Efteråt kände jag bara en stor lättnad. Äntligen var det ur världen. Lördagen spenderades i trevligt sällskap hemma.


Så efter en rätt intensiv helg, hoppas jag på en lugn vecka. Tack vare att det inte blev några besök på ÖF förra veckan känns det som om A har hittat lite rutiner på dagarna. Denna veckan får vi se om vi kan få det att fungera även med ÖF.

Ovido - Quiz & Flashcards