empal

Alla inlägg under juni 2011

Av Emmelie - 6 juni 2011 12:17

Jaha, det var den helgen det. Hoppades på att vi skulle åka till Uppsala den här helgen eftersom den var lite längre. Men se, så blev det inte.   Vi har (läs: sambon) skjutit på beslutet om vi skulle åka, i flera månader. I veckan så säger han att vi kanske kan åka på fredag eftermiddag. "Då hinner vi kanske göra klart helt på framsidan". Visst, tänker jag och håller hoppet vid liv. På torsdagen får vi hjälp av en kompis att schakta bort all jord som var kvar att ta bort på framsidan. På fredagen så åker vi först till ögonläkaren med mig för en liten laserbehandling. Hem, börjar dona ute och kl 2 är vi klara. Bra, tänker jag, då åker vi. A började dessutom bli grymt trött, men tänkte att det är ju bra för då sover han i bilen. Sambon kommer in och när jag frågar om vi ska åka, så kan han inte säga ja eller nej. Jag får helt enkelt ta beslutet och eftersom A är riktigt grinig, så säger jag att vi får väl vara hemma då, och går och lägger honom. Jag vet att jag tog beslutet, men håller ändå sambon ansvarig. Hade han verkligen velat åka, så hade han sagt när han kom in: Nu åker vi då! Men nej, ingen entusiasm där inte. Istället somnar han på vardagsrumsgolvet.   


Så vad har vi gjort denna helg då. På fredagskvällen åkte vi hem till sambons föräldrar (kändes inte helt OK). På lördagen så var vi med ett par kompisar och deras dotter på lite utflykt. Först var vi vid Kleva Gruva och sedan åkte vi till Ädelfors Guldvaskning.    På kvällen grillade vi och spelade spel. Söndagen var skitträlig. Sambon stack iväg tidigt och fiskade med ett par kompisar, jag städade när A ändå sov. Som tur så sov han länge. Och så idag pular sambon i trädgården, senare ska vi till hans föräldrar och fika. Så helgen har väl sett ut lite som alla andra dagar.


Badrummet blev klart i tisdags dock. Såååå underbart. Bara handdukstorken som inte är uppsatt. Fel fästen var medlevererade. Men allt annat var på plats. A fick ta premiärduschen, eller badet.


Kommande vecka blir inte rolig. Sambon ska tydligen jobba över. Alla dagar, antar jag. Jag har två läkarbesök, men hoppas kunna skjuta på ett. Annars finns det inga planer. Både jag och A är snoriga så vi kan inte åka och hälsa på några bebisar heller....


Ja ja, det är bara att traska vidare i livet.....  

Ovido - Quiz & Flashcards