empal

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Emmelie - 12 juni 2011 09:10

Jag vet att jag skrev i senaste inlägget att jag det var jobbigt när det var så varmt. Men nu har det regnat och åskat ur ordentligt i slutet av veckan. Igår var det ganska behagligt, fast ändå lite kallt. Nu vill jag ha SOL igen   ....och värme!!


I fredags vad jag och A nere på ÖF. Gick ner i spöregnet. Hade regnskyddet på på vagnen, men när ungen envisas med att sticka ut huvudet genom hålet så får han skylla sig själv att han blir blöt. Mössan var dygnsur och han helt våt i hela ansiktet när vi kom fram.    Dock var det ingen sångstund. Båda fröknarna var på studenten. Men det var jättetrevligt ändå. Efter det gick A och jag till Maxi. Handlade lite, gav A lunch och sen kom sambon och hämtade oss. Vi gjorde lite ärenden och sen blev det en lugn hemmakväll framför tv:n.


Lördagen började med en stor irritation. A vaknade kl 6, vilket är helt OK. Irritationen kom sen när sambon går upp en timme senare. Inte för att göra oss sällskap, utan för att gå ner i tv-rummet och kolla på hockey. Då kunde väl han för f*n gått upp kl 6 med A så kunde jag ha fått sova lite....    Jaja, somnade en stund sen när A gick och lade sig igen. Iväg bar det sen till svärföräldarna. De firade bröllopsdag och då står det smörgåstårta på menyn. Yum!!!!    På kvällen grillade vi och kollade på GP-speedway. A somnade i sin resesäng efter mycket om och men. Men vi känner att måste träna, annars finns det kanske en risk att det blir ett helvete när vi åker upp till min mamma. Och där måste han sova i resesängen.


Idag blev det ytterligare en tidig morgon. Kl 6, precis som en väckarklocka, vaknade A. Vid nio somnade han om igen. Men jag hann sänka hans säng i alla fall. Så nu börjar killen bli stor!!!    Blir en tur ut till ett par kompisar senare och sen en lugn kväll hoppas jag. Nästa vecka är fullbokad. Har något inplanerat varje dag, förutom söndagen. Härligt!!


So long!

Ovido - Quiz & Flashcards