empal

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Emmelie - 17 juni 2011 20:08

Inte en lugn stund har jag haft idag. Det känns som det i alla fall. A vaknade som vanligt kl 6 i morse. Börjar bli ganska van vid det nu. Upp, äta frukost och sedan leka lite. Vid nio bar det ner till Öppna Förskolan. Sista dagen idag innan sommarlovet. Det kändes lite vemodigt när jag gick hem sen.    Vad ska jag nu hitta på tills jag börjar jobba? Efter förskolan gick jag hem, fixade lunch till A och sedan gick han och sov. Sambon kom hem och båda däckade i varsin soffa. Efter två timmar vaknade A och då bar det iväg igen. Skickade ett sms till Bea och styrde kosan åt det hållet. När jag dock inte hade fått något svar när jag kom till "byhålan" innan Beas "byhåla"    så stannade jag till hos en annan kompis som redan tidigare i veckan hade bjudit hem mig. Där träffade jag och A en massa andra mammor och barn. Alla välbekanta från ÖF. Hade det jättetrevligt i ett par timmar. Sen bar det hem igen, en sväng förbi McDonald's och nu så sover A inför natten. Ikväll fick han höra på en Bamse-saga medan han drack sin välling. Så en aktiv, men trevlig dag.


Och när man talar om trollen. Vem tror du inte kröp i går eftermiddag. Sambo låg på golvet när han kom hem. A satt jämte. Så fick han syn på sambons fina glasögon som han hade i handen. Och hej, vad det gick. Nej, kanske inte så fort. Det är fortfarande lite trevande, och högerbenet verkar inte riktigt vara med på vad han ska göra. Men, övning ger färdighet. Så nu måste vi köpa en trappgrind!!


So long!!

Ovido - Quiz & Flashcards