empal

Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Midsommar och IKEA

Av Emmelie - 29 juni 2011 21:27

Midsommar. En helg som alla andra. På midsommaraftonen var vi hos svärföräldrarna. Det var ganska trevligt. Sambons morbror var med. Det var trevligt. Mindre trevligt var att A's kusin hade ögoninflamation. Härligt!! Så stora delar av dagen gick åt att hålla koll så att A inte fick tag i något som kusinen hade hållt i. Med facit i hand så gick det bra. Har inte märkt något på A än.

Lördagen spenderade vi åter hos svärföräldrarna. Denna gång var det GP-speedway. Det var lika trevligt som alltid. På söndagen gjorde vi ingenting. Vad jag minns i alla fall.... Jo, sambon satte upp fläkten i badrummet    och jag.... tog hand om A!


Sen har det inte hänt mycket. Måndagen satt A och jag hemma. JO, vi var och hämtade en sänggavel som vi skulle köpa av en arbetskamrat. Och så monterade vi upp den. I tisdags jobbade sambon över. A fick bada i sin "bassäng" för första gången. Men det var nog rätt så kallt trots att solen hade legat på hela dagen. På kvällen var A på sin första speedwaymatch. Det gick super. Han hade på sig sina fina öronskydd och satt mest och pulade med annat än att kolla på speedway. Men traktorerna var ganska spännande. Och flaggorna. Synd bara att det stod Dackarna på dem han kollade på.....   


Idag tog jag och A med oss vårt bästa shoppinghumör och åkte till Jkpg och IKEA: Sällskap fick vi av Alexandra och Wilma. Hur gött som helst. Åkte tidigt så vi var där strax efter öppning. Knappt något folk och parkering på familjeparkeringen. Tog oss en runda på IKEA. Handlade bara småprylar. Sen blev det lite lunch på A6 för att sen gå skilda vägar. Jag hade så mycket att titta på. Men kom hem med knappt någonting. Hade tänkt köpa en ny garderob. Men allt jag kom hem med var 2 par skor till A, ett par skor till mig, en för lite BH och lite smink. Så för att stilla shoppingsuget så tänker jag ta mig en tur ner till vår lilla galleria imorgon.   


Förutom shopping imorgon så står städning på schemat. På fredag stick vi till Uppsala och det är ju alltid skönt att komma hem till ett rent hus!!


So long! 

 
 
Bea

Bea

4 juli 2011 21:31

Klart han måste kolla in Dackarnas flaggor...han måste ju lära sig hur fienden ser ut ;)

Nu längtar jag massor efter dig. Tänk så skönt att få ta en tur ner till Cecil bara vi och våra små, ja och Erica med förstås, om hon har tid. Framåt Augusti TROOOOOOR jag att det kan bli dop, mot slutet av...men inget bestämt ännu, kanske sept men tveksamt från min sida. Men men, vi får se.
Hoppas vi kan ses snart.
Kram

http://beatricer.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards