empal

Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

Grinigt värre

Av Emmelie - 9 juni 2011 09:44

Fy för denna värmen. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Inte sonen heller. Fast idag är det inte så farligt. 19 grader kl 9. Ingen sol, men varmt är det ändå.


A är väldigt grinig just nu. Han har det verkligen inte lätt. Det är varmt, han är förkyld och så är tänder på väg. Han har fått den högra framtanden nertill. Nu är den vänstra på väg upp. Läggningarna på kvällarna har varit knepiga. Beror nog på allt som jag räknade upp innan. Men det känns så hopplöst när man försöker med allt och inget fungerar. Igår när han vaknade första gången tog jag ner honom i gillestugan. Mycket svalare där. I sitt täcke, han hade ju trots allt inga kläder på sig, och med en vattenflaska i handen så somnade han om ganska fort. Men sen vaknade han igen efter att jag hade lagt tillbaka honom i sängen.  Denna gång hjälpte ingenting. Han fick komma upp och ut ur sitt rum, han fick vatten (men ville inget ha) och jag smörjde tandköttet med Alvedon. Ingenting fungerade. Till slut så gav jag honom 1 ml Alvedon. Jag vet att man inte ska ge Alvedon i onödan, men han hade sååå ont. Det måsta han ha haft, för några minuter senare så somnade han. Och sov hela natten. Lilla gubben!!! Jag lider verkligen med han.


Allt går så fort nu. Han håller vällingflaskan själv. Rycker den ifrån mig medan vi går och sätter oss i hans soffa. Han har fått tänder, han säger "mamma" mer tydligt nu och han verkar veta vad han säger. Har kommit på han med att sitta upp i sängen när jag kommer in och ska ta upp honom.   Han fixar dock inte att sätta sig upp på golvet. Men det kommer nog snart med. Ja, vart tog tiden vägen????


Var hos diabetessköterskan igår. Det gick bra. Hade varken höjt eller sänkt långtidsvärdet. Nu ska jag börja ta lite mer insulin till måltiderna så får vi se om det blir någon ordning på torpet. Hoppas att allt blir lite lättare när jag börjar jobba sen. Sambon har bara jobbat över en dag denna veckan. Det är skönt. Idag blir det en lugn dag hemma. Vad helgen har att bjuda på vet jag icke....


So long!!

 
 
Bea

Bea

10 juni 2011 09:21

Tycker inte att det var i onödan det där alvedonet du gav lille A, han hade ju ont och det är ju till för att dämpa/ta bort smärta. Vilken tur att det hjälpte, så att han fick sova.
Nå är ni friska snart? Du och lille A.? Fast å andra sidan, så är vi...(läs jag och Emelie) rätt ordentligt förkylda. Hostar och har ont i halsen. Fast ni är välkomna ändå förstås, om DU vill när vi är förkylda.

http://beatricer.bloggplatsen.se

Emmelie

12 juni 2011 09:09

Ja, jag skulle nog påstå att vi börjar bli friska. Lite snoriga är vi nog fortfarande, men det värsta är över. Jag har bilen på torsdag. Kan vi komma ut då?? Vi kan hålla det lite öppet i veckan och bestämma senare...

Skönt att läsa att det går bra där hemma i alla fall. Avundas dig inte när det gäller att vara en mjölkmaskin. =)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards