empal

Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Emmelie - 23 juni 2010 10:43

Igår var jag jätteduktig. Jag rensade potatislandet. Och det var verkligen i sista sekund. Det var knappt man såg plantorna. Visst är det kul att odla sin egen potatis m.m Men när det kommer till att rensa landen så hade jag gärna asfalterat hela skiten. Jag sa det till sambon, att nästa år så skulle jag kunna tänka mig att platta till landet och så gräs istället. Buskarna får dock vara kvar. Det är inte så mycket skötsel på dem.


Hade planer på att åka ut till tippen idag. Får se hur det blir med det. Kanske måste sambon jobba över. Han hade funderingar på att åka tillbaka till jobbet efter middagen igår bara för att slippa jobba över idag. Men han sket i det. Skönt tycker jag. OK att man jobbar över när man är där. Men det är ju inte kul att behöva åka tillbaka när man har kommit hem.


Staketet är klar. Blev bra faktiskt. Jag hoppas vi hinner börja med altanbygget snart. Vill ta ut utemöblerna. Sambon nämnde dock något om att marken inte hade sattsig på baksidan efter grävningen. Och har den inte satt sig när man sätter i plintarna är det risk att altanen slår sig. F*n också. Bara för att jag vill ha saker gjort. Nu måste vi hitta på en lösning, annars bli altanen alrig byggd. Min förhoppning är att det ska vara klar till vecka 29 (nu är det vecka 25). Men jag tänker för allt i världen inte stressa sambon, för då blir han bara grinig och stressad och allmänt tjurig   . Men sånt är livet....

Ovido - Quiz & Flashcards