empal

Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Emmelie - 16 juni 2010 17:02

Jag vet inte vad jag väntade mig riktigt av denna bok. Åsa Jinder är ju ingen man först förknippar med böcker.


När Nora träffar Joakim är barn det sista hon tänker på. Här kommer en pojkvän att läga till i raden. Men när Joakim ställer frågan; Vill du ha barn med mig? så svarar Nora; Ja.

   Det blir en lång resa. Nora har aldrig tänkt tanken att det kanske inte går. Hon trodde att när hon väl hade bestämt sig för att skaffa barn så skulle det gå. Kanske inte direkt, men efter några försök. Men tiden går. Både Nora och Joakim blir frustrerade och tillslut vänder de sig till en infertilitetsklinik för att få hjälp. Detta bli bara början på en lång kamp för att få sitt kärleksbarn.


En bra bok faktiskt. Man kan känna hur hopplöst Nora känner att det är när hon håller på med alla olika sätt för att bli gravid. Åsa Jinder skriver på ett rappt och lättläst sätt.


Nästa bok blir En förtjusande man av Marian Keyes.

Av Emmelie - 16 juni 2010 16:50

Trädgården ser ut som f*n. Men det går framåt. Sambon är sååå duktig. I måndags satte han och en kompis (jag hjälpte till lite) slaner på staketet. Det kommer att bli jättebra. Det är inte klart, men man ser vart det hägrar. Efter staketet blir det altan. Gud, vad jag längtar. Det ska bli så skönt att kunna gå ut och sätta sig. Det är mitten av juni och vi har inte plockat fram utemöblerna än. Hua!   


Pratade med min mor idag. Allt verkar va ok med dem där uppe. Hon berättade att hennes kompis mamma hade gått bort i lördags. Låter inte som om det är något som jag kanske bryr mig om så mycket. Men jag var väldigt mycket hemma hos den här kompisen när jag var mindre. Och jag kände hennes mamma ganska bra med. Det var en riktig krutgumma. Och världens godaste pepparkaksdeg gjorde hon med....   Över 90 är var hon när hon gick bort.


R.I.P Mormor Doris


Till något roligare...

Två veckor (knappt) till midsommar. Det blir som vanligt ett lugn firande hemma hos svärföräldrarna. Helgen efter far sambon till Bornholm. Helgen därefter far vi upp till Uppsala. Helgen därefter ska vi på 40-årskalas. Veckan därefter kommer pappa, lillebror och brorsdotter på besök. Veckan därefter är det lugnt. Oj, det kommer finnas saker att skriva om framöver. Den lugna tiden är över. Lugnet före stormen har varit. Håll i er. Snart komer det inlägg igen.....   

Ovido - Quiz & Flashcards