empal

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Emmelie - 20 juni 2010 17:08

Ytterligaren en bra bok från Marian Keyes. Blev lite förvånad när jag såg hur tjock pocketupplagan var. Och sen hur liten texten var... Men det var bara att bita sig i läppen och sätta igång.


Politikern Paddy de Courcy ska gifta sig. Och det glädjer väl de flesta. Men för fyra kvinnor innebär giftemålet spridda känslor. Tillsammans bär de på en mörk hemlighet som innefattar en och samma man. En förtjusande man. Men är han så förtjusande? Vad gömmer sig bakom den där perfekt fasaden? Vet fästmön vad hon ger sig in på?


En jättebra bok. Av en jättebra författare. Men jag (tror) att jag saknar lite av Keyes lätthet i denna boken. Nu var det ett tag sen jag läste boken innan denna. Men, jag tycker fortfarande att det är en bra bok.


Nästa bok bli Sommarbarn av Katerina Janouch.

Ovido - Quiz & Flashcards