empal

Alla inlägg under mars 2009

Av Emmelie - 3 mars 2009 21:40

Japp. Då var man en äkta hus ägare. Känner inte att jag har hunnit njuta så mycket än. Det är lådor som ska plockas upp, saker som sättas fast och det tar ju för fan aldrig slut.


Igår jobbade jag så då hann jag inte med så mycket. Sambon hann inte med så mycket han heller för han var tvungen att komplettera städningen av lägenheten. Idioten som kollade vår städning pekade på hörnen i skåpen och någon dammtuss bakom ett element. Alltså bara små saker. De nya hyresgästerna flyttar ju inte in förrän i slutet av mars så det hinner ju för fan bli dammigt igen. Sen när sambpn frågar när de ska kolla lägenheten igen säger idioten att han litar på att vi fixar detta. Sambon hade god lust att bara skita i det.


Sen idag har jag faktiskt hunnit plocka upp i stort sett alla kartonger till köket. Det känns jättebra. Jg har fått upp gardiner i kök och två sovrum. Och så fick jag dit blommor i dag också. Det känns jätteskönt. Helt plötsligt känns allt lite hemtrevligare. =)


Köpte ny spis idag. Skulle bara kolla på en spis, men de hade så bra pris så vi tog den. Men sen blev det problem. Den gamla spisen var insatt direkt i väggen (inte med någon stickkontakt) och varken sambon eller hans pappa visst hur de skulle sätta in den. Son tur kände svärfar en elektirker som bara bodde några hus därifrån. Han fixade det. Så himla skönt. Ja, sakta men säkert kommer vi nog in i vardagen snart. =)

Ovido - Quiz & Flashcards