empal

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Underlig helg

Av Emmelie - 29 mars 2010 10:03

Rabatten på baksidan.


Ja, denna helgen har varit riktigt underlig nu när man tänker efter. Först så åkte sambon bort i fredags, fick ett bröllopsmeddelande i lördags och sen på söndagen så upptäckte jag att jag inte hade några teststickor kvar till blodsockerapparaten. Hm... inte bra.


Under gårdagen så hade jag möjlighet att lugna ner mig när det gällde bröllopet. Jag insåg att även om mamma och hennes gubbe har gift sig så ändrar det ju ingenting här hemma hos mig. Jag även om jag målade f*n på väggen i lördags så inser jag att mycket kommer nog ändå att vara som det alltid har varit; jag träffar mamma när hon hinner eller känner att hon kan åka iväg. Men det mesta som jag skrev om i lördags står jag fast vid. Och sambon höll med mig på en punkt. Jag får väldigt sällan ha någonting för mig själv. Detta året trodde jag att mitt kommande barn skulle vara det som gjorde att man mindes året. Men nej då, morsan gifter sig och brorsan går och skaffar ett nytt hus. Ärligt talat bryr jag mig inte så mycket om att han har köpt hus. Det är nog stort för dem, men eftersom han redan har bott i ett hus i flera år så känns det inte så nytt. Missförstå mig rätt. Jag är självklart glad för deras skull. Men som sagt, sambon höll med mig. Han nämnde även att jag aldrig kommer att få fira min födelsedag själv. Min svärmor fyller ju år samma dag och min pappa dagen efter. Och det året jag fyller 30 så fyller min pappa 60! Kul va?


Nä, nu lämnar jag det där. Sambon kom som sagt hem igår. Härligt! Så himla skönt att honom hemma igen   . Ibland blir jag trött på honom, men f*n vad jag saknar honom när han åker bort. Fick middag hos svärföräldrarna (de skämmer bort oss   ) och sen på kvällen var hos grannarna och kollade på film. Det var ett tag sen och jag måste säga att jag har saknat det lite. Men man är ju inte så pigg och glad på vintern. Måste säga att jag bröjar känna mig mycket piggare nu när snön försvinner och vi har ställt om till sommartid. Det känns som om det finns en ljusning.... Härligt!!


Avslutar med en bild på snödroppar:

  

 
 
Bea

Bea

31 mars 2010 22:44

Du har många fler blommor än jag, orättvist.
Jag har inga...de som jag fotade är grannens, huset precis bredvid.
Jo lite har jag...det jag har är minipåskliljor som är på väg upp.

http://beatricer.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards