empal

Alla inlägg under december 2009

Av Emmelie - 16 december 2009 16:16

Usch, det går alldeles för fort....


Var i Stockholm fredag - lördag. Sambons jobb skulle på julresa och respektive fick följa med. Jätteschysst verkligen.    Vi var 10 st som åkte, uppdelade i tre bilar. Jag och sambon åkte med grannarna (hon är arbetskamrat med honom). Hittade efter mycket om och men hotellet som låg precis bredvis centralen, Nordic Sea. Jättefint var det., Mysigt. Så gjorde vi oss i ordning och sen bar det av till Globen. Julshow i Globen Annexxet. Det är inte illa det. E.M.D, Markoolio, Linda Bengtzing, Yoanna, Kelly Ryan (tror jag hon heter) och E-type.    Och ett jättegott julbord var det med. Tydligen hade det blivit något konstigt med bokningarna. Vi hade (tydligen) de dyraste biljetterna. Och det slutade med att vi fick sitta längst fram, precis nedanför scenen. Snacka om att jag trivdes. Problemet var att när E-type skulle börja sin show så skulle vårt bord plockas bort. Det var ju inte så kul. Men de löste det och bjöd på öl och en drink för besväret.   

Sen på lördagen så spenderade grannarna, sambon och jag lite tid på Globen Shoppingcenter. Då sambon är Djurgårdare så var han ju tvungen att besöka deras shop. Sen bar det hemåt efter att chefen hade tankat bilarna.


På söndagen åkte grannen och sambon skridskor och under tiden så städade jag. Senare på dagen fick vi nämligen besök av sambons föräldrar, morbror och hans fru.


Så... det var helgen. På måndagen så jobbad ejag och veckohandlade och igår så handlade jag julkappar och julmat. Så nu kan jag koppla av i två dagar    och sen så sätter de sista stressande dagarna igång innan jul.

Av Emmelie - 13 december 2009 10:56

Älskar den här reklamen. Kolla in den smöriga blicken i slutet   




P.S Han ä rganska snygg, synd bara att han vet om det....



Av Emmelie - 9 december 2009 22:42

 En riktigt bra bok som fångar en riktigt ordentligt. Man vet inte om den är sann eller påhittad och man slits hela tiden emellan dem. Ena stunden är det sant och andra är det påhittat.


Rose och Ruby Darlen är två systrar som står varandra riktigt nära. Ja, de sitter till och med ihop. De är siamesiska tvillingar. De sitter ihop i huvudet och under hela sin livstid så har de kallats för Flickorna. De närmar sig 30-årsdagen och Rose bestämmer sig för att skriva ner sin levnadshistoria. Bortsett från deras sammanväxta huvuden så har systrarna levt ett ganska normalt liv. De har vänner, jobb och får även känna på kärleken. Självbiografin blir fylld med roliga och sorgliga historier som systrarna få vara med om.


Åh, jag satt som klistrad. Boken är påhittad men man kan verkligen se dessa flickor och deras äventyr framför sig. Alla personer är så bra beskrivna, vilket kan bero på att allt är skrivet i biografistil. Mm, en bok värd att läsa.


Nu bilr det Mia - Sanningen om Gömda av Monica Antonsson.

Av Emmelie - 8 december 2009 13:53

Jaha, då har man avverkat en helg tillsammans med familjen. Jobbade i fredags till kl 15. Hämtades av sambon och sen var det raka vägen norrut. I Norrköping stannade vi och hämtade upp min lillebror och hans dotter. Att få en treåring att sitta still i en bil i tre timmar är inte lätt.   Hon skulle ju göra allt utom att sitta ordentligt i in stol. Fick locka med både clementiner, sång och smörgåstårta (eller mackatårta som hon kallar det).


Efter mycket om och men så kom vi äntligen upp till mamma och hennes sambo som bor några mil utanför Uppsala. Det var otroligt skönt att äntligen få sträcka lite på sig. Och brorsdottern fick springa av sig lite. Smörgåstårta och vanlig tårta, lite tv och sen var det sängen som hägrade.


På lördagen så sov vi länge. Eller ja, vissa av oss. Brorsdottern var uppe första gången vid fyra och som tur väckte hon farmor första. Vid nio kom hon och väckte mig. Sambon fick som tur var sova till 11. Det behövde han. Efter en liten promenad vad det dags att göra sig i ordning för att åka till pappa.


Hos pappa väntade även storebror och hans tjej. Åt en trevlig familjemiddag och sen var det bara att stupa i säng vid halv tolv-snåret.


Upp kl 8 då brorsdottern hade sprungit omkring ett tag. Visste att det kunde dröja innan frukosten kom så jag mutade med en clementin så länge. Sen måste jag säga att jag ÄLSKAR tv-kanalernas Play. Satte igång Bolibompa och sen behövde jag inte oroa mig för att brorsdottern inte skulle ha något att göra. (OK, jag fastnade jag med   )  När vi äntligen kom iväg för att åka hem så satte brorsan på en film till brorsdottern på sin dator och ärligt talat räddade det hemresan. Hon satt som klistad i två timmar. Underbart. Jag älskar henne. Men när man inte är van så blir man lätt slut när man umgås med en liten 3-åring.


Nu är det ny vecka och nya tag som gäller....

Av Emmelie - 7 december 2009 08:40

Jag har läst Jane Green tidigare och jag tycker hon är en bra författare. Rolig och lätta att läsa. Denna boken var inget undantag.


Holly lever ett stillsamt liv tillsammans med sin man och deras två barn. Livet rullar på även om hon kan känna att det är lite långtråkigt ibland. Men så händer det som inte får hända. Hollys första kärlek omkommer och det blir början på en helomställning. Holly börjar tänka på vad som egentligen är värt här i livet. Tillsammans med sitt gamla kompisagäng försöker de ta reda på vad som är meningen med livet. Och alla står det inför ett gemensampot öde; de ska alla fylla 40 inom ett år.


Ja, som sagt, en rolig bok. Det går snabbt och läsa och man hittar snabbt något att tycka om hos alla.


Efter detta blir det Flickorna av Lori Lansens.

Ovido - Quiz & Flashcards