empal

Alla inlägg den 26 december 2009

Av Emmelie - 26 december 2009 21:43

OJ! Den här julen tog mig verkligen med storm.


Onsdag:

Jobbade till 14 och hade väldigt mycket att göra på jobbet. Mycket folk och lyckades till och med nästan börja bråka med en man innan jag gick hem. Stressade hem efter jobbet för att jag trodde att de första gänget gäster skulle komma ca 14,30- Tji, vad jag bedrog mig. Vid tre hade de precis lämnat Norrköping. Sambon och jag for ner en sväng på stan för att köpa en träja som han skulle ha på sig på julafton. Sen hem, ta det "lite" lugnt. Ner till busstationen kl 17 för att hämta mamma och pappa som kom med Stockholmsbussen. Samtidigt som jag gör det så kommer de andra gänget. Helt plötsligt är det fullt hus hemma. Stimmigt, men trevligt.   


Julafton:

Äter typ hotellfrukost. Det var smidigast att duka uppi köket och folk fick ta vad dem ville ha, sen åt vi i "matsalen". Skjutsade sambon till hans familj som han skulle fira med. Då våra båda syskon hade sin barn denna julen var vi tvungna att dela upp oss. Men vid tolvtiden så träffades vi nere på bandybanan och sambon, mina bröder och ena broderna tjej åkte skridskor. Själv åkte jag, mamma och min brorsdotter pulka. Det var skitkul!! Vi var hemma till 14 och då gjorde mamma och jag Jansson och sen gjorde vi iordning lite glögg och fikabröd som vi mumsade på till Kalle. Efter Kalle gjorde jag iordning "julbuffén". Oj, vad mat det blev. Att man aldrig lär sig. Sambon kom hem och efter maten blev det julklappsutdelning. Jag fick en cd-skiva och tillsammans med sambon ett spel (TP i fickformat). Av sambons familj fick vi redskap till öppna spisen och en klocka. Efter julklapparna spelade vi lite spel och sen kunde vi knappt håla ögonen öppna.  


Juldagen:

Dagen började ganska sakta. Mamma och pappa tog med min brorsdotter på en promenad. Storebror, hans tjej och sambon tog hand om disken och jag och min lillebror åkte och handlade. Sen tog vi det bara lugnt. Spelade lite, åt sedan julrester och på kvällen så tittade vi på film och åt en massa godis.   


Så idag:

Pappa och mamma åkte tidigt med bussen hem igen. De andra stannade några timmar till. Efter att de hade åkt så for jag och sambon ner på stan och skulle kolla på en laptop. Hittade en vi gillade, men vi ska fundera lite till. Handlade och åkte sedan hem. Hann knappt hem innan det kom besök. Sambons kusin och hennes familj kom och hälsade på. Det var trevligt, men man var ju ganska trött. Så efter att de hade åkt så har vi bara slappat. Kollat en film och väntar typ bara på att få gå och lägga sig. Men jag håller mig nog vaken ett litet tag till.


Summan av kardemumman: Julen blev precis som jag hade tänk mig och som jag önskade mig. Kunde int eha fått en bättre julklapp.

Ovido - Quiz & Flashcards