empal

Alla inlägg den 21 december 2009

Av Emmelie - 21 december 2009 21:36

Då har man jobbat igenom ett pass på jobbet. Det var ganska kul faktiskt. Roliga människor som jag jobbade med och mycket kunder. Riktigt roligt faktiskt. Visst har det varit lite sura kunder och så, men det tar man med en klckspark.


Det enda som har retat mig idag är det fanomen att folk är j*vligt duktiga på att klaga och aldrig uppskatta något. Först var det en arbetskamrat som tyckte att det var dåligt att vi "bara" fick 10% rabatt på hela köpet i julklapp från jobbet. Det är ju i alla fall något. Och så var det en som sa att det är taskigt mot den som är ensam. Varför det om jag får fråga? Jag tänker då inte handla något till både mig och min sambo för dem procenten. Det är min julklapp så det bli saker som jag vill ha. Men nu blev det ju så att vi fick lite till. Idag när jag kom till jobbet stod det chokladaskar (värde ca 129 kr) som man fick ta en av. På asken satt det fast ett kuvert. Innan vi hade kollat i kuvertet så kom nästa klagomål. "Det var dåligt att vi bara fick en chokladask och 10%" (Människan som klagade hade dessutom varit mammaledig fram till oktober).  Men nu får ni väl ge er, som jag sa. F*n, arbetsgivarna har ingen skyldighet att ge oss någonting över huvud taget. Vi ska vara glada att vi får något. Sen visade det sig att i kuverten var det en presentcheck på 100 resp. 250 kr. Så om man räknar bara chokladen och presentchecken så har de flesta fått saker för ett värde på ca 380 kr och så 10% sen då. Och då är vi ca 80 anställda. 80 x 380kr = 30 400 kr. Det är ganska bra tycker jag i alla fall. Så jag är mycket tacksam.


Imorgon blir det full rulle. Klockan 8.30 ska jag till jobbet och äta grötfrukost som jobbet bjuder på. Mums! Sen måste jag handla det sista innan jul. Lunch med en kompis. Hem och griljera skinka och laga Jansson. Städa, och sen på kvällen kommer grannarna över för lite julfika och en härlig julfilm. Det blir nog en bra dag imorgon.

Av Emmelie - 21 december 2009 09:17

Fast skrivet den 21 dec....


Ja ja, igår hände inte sååå mycket... Eller.... Vi var ju i för sig på dop mitt på dagen. Lille Leon Hugo döptes.


En sprallig, men skön snubbe   


Efter dopfikat hemma hos dopfamiljen så var det bara att bege sig till jobbet. Jobbade stängning vilket aldrig är roligt en söndagkväll. Men det var helt OK faktiskt. En hel del kunder och så var vi ganska många som stängde, så det var ganska kul.


Lägger in en härlig vinterbild innan jag slutar....

  

  

Ovido - Quiz & Flashcards