empal

Alla inlägg den 23 december 2009

Av Emmelie - 23 december 2009 06:59

(Dock skrivet den 23 dec)


Det var ju min lediga dag idag. Men som vanligt var jag ju inte så ledig.    Direkt på morgonen så åkte jag till jobbet och åt grötfrukost. De bjöd och då måste man ju passa på. Fick träffa en hel del barn med. Sara kom med Liam, Martina med Melvin, Maria med Ellen, Jenny med Molly och så Ida med Thure. Snacka om att jag trivdes. Jag hade tänkt gå ner och handla vid halv elva. Det blev inte så.... Klockan halv tolv kom jag där ifrån. Köpte saker för mina julklappspengar, bara en massa skit. Sen köpte jag en julgran med.


For in till stan för att jag skulle luncha med en kompis vid tolv. Precis när jag kommer till hennes jobb så får jag ett meddelande om att hon inte är i stan och kan därför inte fika med mig. Nehe, då var det bara att åka tillbaka till jobbet. Var ju tvungen att handla lite mat med. Hem och städa. Åka tillbaka till jobbet. Självklart hade man ju glömt en del. Hämta Jocke och så hem igen. Upp med granen, samtidigt som man börjar laga mat. Medan vi äter så står julskinkan i ugnen.


Vid sju-tiden kommer grannarna över för lite julfika och en julfilm. Jag hade köpt "Tomten är far till alla barnen". Den är för j*vla bra. Pepparkakor, knäck, rischoklad och lussebullar. Och till det glögg så klart. Det var jättemysigt. Efter filmen blev det lite "Lips" på xbox.    


Så ja, jag hann med en del idag.....

Ovido - Quiz & Flashcards