empal

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Emmelie - 13 februari 2011 16:11

Slutet på en h*lvetisk vecka. Måndagen var OK, inget märkvärdigt hände. Sambon slutade i tid för ovanlighetens skull.   

    På tisdagen var jag hos tandläkaren. Det var ju mindre kul. Vet inte om de sade det för att skrämma upp mig eller inte, men jag kunde få tandlossning om jag inte skötte mig bättre. Usch, det låter otrevligt. På kvällen fick jag ett sammanbrott. A ville inte somna till kvällen och vad jag än gjorde så bara skrek han. Efter att både han och jag har varit förkylda fanns det ingen energi kvar hos mig. Som tur var hade sambon även denna dag fått sluta i tid, så han fanns hemma och kunde byta av mig. Just då kände jag att jag har ingen koll på min son alls. Jag kan inte läsa honom för fem öre (se tidigare inlägg).

    På onsdagen var jag på BVC med A. Han var grinig under hela besöket, det var ingen rolig dag. Och så sprutorna på det. Han somnade ganska gott i vagnen efteråt.    

    Eksjö var det som gällde på torsdagen. Först ögonmottagningen där jag fick laserbehandla min ögon för tredje gången i rad. Jag tror läkare gillar när jag har ont. Gillar henne inte....   Sen efter det så var det läkarbesök på diabetesavdelningen. Det gick åt h*lvete. Hade höjt mitt långtidsvärde till det dubbla. Sa som det var att det hade varit mycket och att jag inte har haft varken ork eller en tanke på att sköta min sjukdom. Läkaren sa att det var helt förståeligt (vilket förvånad mig) och att nu blickar vi frammåt. Ny tid till sköterska om tre månader. Nu j*vlar ska jag sköta mig. Kvällen gick segt. Satt och väntade på att sambon skulle höra av sig så att jag kunde hämta honom. Vid 21 kunde jag inte hålla A vaken längre. Vid 22,30 kom han äntligen hem (fick skjuts av chefen).

    Fredagen började bra. sambon tog sovmorgon, A och jag gick ner till ÖF och sedan fikade vi med en kompis. Kvällen blev ganska lugn.

    Lördag: Sambon stack till Stockholm med grannen. Jag och A åkte till Sävsjö och badade. Det var helt underbart. Tror A gillade det med. Var och fikade hos svärmor och sen hem för en lugn kväll framför Melodifestivalen.

   Och i dag har det bara varit en enda lång väntan. På sambon. I skrivandets stund är han på väg... Bytte bilbarnstol idag. Killen börjar bli stor.


Nu hoppas jag på en mycket roligare och trevligare vecka som kommer....  

Ovido - Quiz & Flashcards