empal

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Emmelie - 4 februari 2011 10:29

Som jag skrev häromdagen så hade jag ju åkt på en förkylning. När jag väl blev någorlunda frisk (har lite snuva och hosta kvar) så blev A sjuk. Tycker så synd om honom. Man hör ju hur mycket snor det är i den lilla näsan. Vill bara säga till honom att "dra in" eller "blås ut". Men han fattar ju inte det. Var och köpte en sköljblåsa igår så att jag kan suga ut snoret åt honom. det var ju lättare sagt än gjort. Han hatar det. Håller jag fast hans händer så vrider han huvudet fram och tillbaka. Håller jag fast huvudet så tar han tag i min hand och trycker bort blåsan. Jag gillar att sambon dessutom står bredvid och bara tittar. Han gör ingen insats för att hjälpa mig. Fast jag förstår A. Det kan inte vara kul när någon kör upp något i näsan och sen suger ut snoret. Det måste vara jätteobehagligt. Försöker förklara att det är för hans skull. Men det fattar ju inte han....  


Hoppade ÖF idag eftersom A är dålig. Dessutom var det inget roligt väder tidigare. Nu ser jag att det har slutat snöa. F*n, vad onödigt egentligen. Det var ju så skönt att allt höll på att smälta bort.


Ikväll blir det fredagsmys med tacos och Let´s Dance. Imorgon IKEA och sen Melodifestivalen. Grannarna kommer över och tittat. Ska göra hemmagjord pizza. Hoppas det blir gott. På söndag blir det fika hos svärföräldrarna. Skönt att ha saker inplanerade. Då blir det inte som vilken dag i veckan som helst.

Av Emmelie - 4 februari 2011 10:19

Andra boken av Anna Jansson.


När Maria Wern tar sig an en kvinna som vill anmäla sin man försvunnen tror hon att det kommer att bli ett rutinärende. Men ju mer Maria gräver i mannens historia ju konstigare blir det. Plötsligt sker ett mord i staden, och sedan ännu ett och så ännu ett. Alla mord har kopplingar till den försvunna mannen. Var är han och är han den skyldige? Är han också mördad? Av vem i så fall?


En mycket bra bok. Första kapitlet är slutet kan man säga, vilket gör att man under hela boken undrar när kommer det hända. Flera gånger trodde jag; att nu är det kört. Men nej, då vänder det. Som sagt, mycket bra.


Efter detta blir det uppföljaren: Må döden sova av Anna Jansson.

Ovido - Quiz & Flashcards