empal

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Att det ska ta sån tid

Av Emmelie - 30 maj 2011 14:48

Åh, vad träligt. Nu är det inte mycket kvar att göra i badrummet. Dörr- och fönsterkarmar, handdukstorken ska upp, kommod med handfat ska upp och så spegeln. Sen ska rörmokaren in och sätta dit toaletten, duschen, koppla in handdukstorken och blandaren i handfatet. Tror ni att detta kommer att vara klart på onsdag?? Jag tvivlar på det. Tre dagar är det denna veckan och en har redan gått. På onsdag har vi varit utan ett ordentligt badrum i 6 veckor. Jag hade kunnat ta det, om hantverkaren inte sa första dagen att det skulle ta 14 dagar. Det tolkar jag som 2 veckor. Sen är det lite surt, för sambon ringer och skäller hos chefen, men det är jag som får möta hantverkarna sen när de kommer hit. Nu har vi slutat hålla tummarna och slutat att hoppas. Eller jo, hoppet finns kvar; att de är klara innan året är slut....


Helgen har gått alldeles för fort. På lördagen så gjorde vi en stenrabatt på framsidan mellan gången och huset. Blev riktigt bra. Nu ska vi vila oss lite i det arbetet och ta nya tag om ett par veckor (2 st). På kvällen var sambon hos ett par kompisar och hjälpte dem med att klyva ved. Själv var jag och A hos svärmor som var själv hemma. På söndagen åkte sambon ut och fortsatte jobba os kompisarna. Jag hade en riktigt dålig dag. Var så trött på allt och kände mig sååå ensam. När sambon kom hem så hade han en blomma och ett örngott till mig i Mors Dag-present. Tack!! På kvällen var vi hemma hos svärföräldrarna och åt tårta och grillade. Det var trevligt.


Min kompis blev 5-barnsmor på söndagen med. Vilken Mors Dag-present va?? En liten kille. Ska bli så kul att få se lilla knytet sen. Men det får nog vänta ett tag. Har en "liten" förkylning som nog bör försvinna innan jag åker dit.


Nähä, en glass ute i solen kanske.....? Jag tror att det får bli så....


So long..... 

 
 
sandra j

sandra j

30 maj 2011 21:03

jo de va faktiskt ett perfekt mått på den:) lite halt så man va tvungen å hålla koll.. haha men lika bra å blöta ner hela köket när han ändå håller på:) du som inte har ett badrum klart kanske vet hur de e :) hoppas verkligen de snart blir klart

http://sandrajennerstrand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards