empal

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Emmelie - 18 maj 2011 20:21

Jag är sååååå trött. Tror jag sover för mycket....    Sen en vecka tillbaka så sover A hela nätterna. Några kvällar har han vaknat vid 22-tiden. Då får han lite välling och sen somnar han om. Och sover till 6-7 på morgonen, ibland ända till kl 8. Är det inte underbart?? Jag undrar, men jag kommer inte att fundera på det för mycket, varför nu. Men det är väl så, plötsligt så bara ändrar de på sig.


I söndags hade jag en dag full med egentid. Sambon, på eget initiativ, tog med sig grabben och åkte iväg till ett par kompisar. Underbart. Vad gjorde jag då?? Jag städade. Det var riktigt skönt. Jag kunde gå här och plocka, dammsuga och torka golvet i min egen takt. Behövde inte stressa för att sonen kunde vakna när som helst. Fler sådana dagar åt Emmelie!!!    När grabbarna sedan kom hem så stack vi iväg och handlade lite. Bland annat ett tält. Äntligen! Nu kan semestern komma, vi är redo!


Trots att det bara är onsdag så har veckan hunnit innehålla en hel del aktiviteter. Måndag - två promenader. Tisdag - öppna förskolan och idag så har jag demostrerat. Ett stort gäng lediga mammor och pappor gick i ett tåg runt kommunhuset för att protestera mot nedläggningen av barn- och ungdomsmottagningen i stan. Illa, tycker vi. Nödvändigt, tycker politikerna.... Hoppas verkligen att det vi gjorde idag gör skillnad. TV, radio och tidningen var där så nu kanske man är kändis.


Imorgon blir det en lugn hemmadag. Ska se om jag inte kan pyssla lite i trädgården. I helgen ska sambo noch svärfar fortsätta med att lägga gång på framsidan. De var så duktiga i helgen som var och la den ena, så nu är det bara den andra kvar. I badrummet står det ganska still. Plattsättaren var igår och la golvet. Sambon ringde till han som har huvudansvaret för renoveringen och frågade var de höll hus någonstans. Enligt honom så har inte plattsättaren ringt och sagt att det var klart för att sätta in duschväggarna. Men det är frågan vem man ska tro på, den huvudansvarige eller plattsättaren.... Hursomhelst så hoppas jag att de sätter fart nu. Snart har de hållt på i 4 veckor, de sa att det skulle ta 14 dagar.....


Nä, nu väntar sängen och min bok. En skål glass får nog följa med....    

Ovido - Quiz & Flashcards